حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » تغييرنگرش درارتباط مراكز اجرايي وصنايع هدف مهم پژوهشي درگلستان است

معاون دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان:

تغييرنگرش درارتباط مراكز اجرايي وصنايع هدف مهم پژوهشي درگلستان است

معاون پژوهش و فناوري دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان؛ تغيير نگرش در زمينه ارتباط با مراكز اجرايي و صنايع استان گلستان را از هداف مهم پژوهشي و فناوري بيان كرد و گفت: اين تغيير نگرش در دستور كار دانشگاه است.

 

 

 

 

...

 

 به گزارش کاوش نیوز، از علوم كشاورزي ومنابع طبيعي گرگان، محمد هادي معيري اضافه كرد: با گفتگوها و نشست هاي هم انديشي صورت گرفته ميان معاونت پژوهشي و فناوري دانشگاه علوم كشاورزي ومنابع طبيعي گرگان و مراكز اجرايي و صنايع استان توانستيم مسير را براي همكاري همه جانبه هموارتر نماييم.

وي افزود كه گشايش كلينيك مادر تخصصي در دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان، برگزاري موفق اولين استارت آپ تخصصي كشاورزي و منابع طبيعي، برگزاري كارگاه هاي كارآفريني و فناوري از جمله راهكارهاي بكار گرفته شده در اين خصوص است.

معيري همچنين بر ضرورت ايجاد سامانه متمركز براي آمار و اطلاعات ارتباط با صنعت در استان گلستان و منطقه 2 كشور (استان هاي گلستان ، گيلان و مازندران )اشاره كرد.

همچنين براساس اعلام اين دانشگاه با حضور معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري مراسم نكوداشت مقام معلم و تجليل از اساتيد برجسته دانشگاه برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، در اين آيين گفت: براساس آخرين نتايج نظام رتبه بندي سال 2015 لايدن 13 دانشگاه ايراني در ليست دانشگاه هاي برتردنيا قرار دارد.

دكتر وحيد احمدي افزود: در مقطعي هستيم كه نقش دانشگاه، معلم، استاد و مجموعه علمي كشور بسيار حساس است.

وي ادامه داد: ظرفيت علمي بالايي در ايران وجود دارد و با توجه به اينكه روند اقتصاد ما به سمت دانش بنياد شدن درحركت است بايد توسعه و توانمند كردن نيروي انساني مورد توجه قرار بگيرد.

رييس دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان نيز گفت: وزارت علوم در دولت تدبير و اميد تلاش دارد تا مباحثي همچون كارآفريني، ارتباط با صنعت و پيوند بين جامعه و دانشگاه را تقويت كند.

علي نجفي نژاد با بيان اينكه اساتيد و مجموعه دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان در بسياري از موضوعات پيشگام هستند، تصريح كرد: اساتيد دانشگاه در حوزه تخصصي خود بايد در راستاي اين اهداف بلند كه آغاز شده است؛ تلاش كنند.

وي با بيان اينكه سند دانشگاه كارآفرين را تدوين كرده ايم، گفت: كاربردي كردن پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي يكي از مهمترين مسايل دانشگاه است و اعتقاد ويژه اي به داشتن برنامه هاي تحقيقاتي در گروه ها و دانشكده هاي خود داريم.

نجفي نژاد با تاكيد بر اينكه همت و اراده زيادي در بين اساتيد دانشگاه وجود دارد، افزود: طرح آمايش سرزمين استان به دانشگاه علوم كشاورزي و منابع طبيعي گرگان واگذار شده و مراحل پاياني آن در حال انجام است. همچنين طرح كلان مديريت جامع حوزه هاي آبخيز كشور به اين دانشگاه واگذار شده است.

در ادامه اين مراسم سوگندنامه توسط اعضاي هيات علمي جديد دانشگاه قرائت شد و از اساتيد نمونه دانشگاه در دو بخش پيشكسوت به نامهاي دكتر گالشي، دكتر حاجي مرادلو، دكتر سرائيان با 25 سال سابقه و اساتيد برگزيده براساس ارزشيابي دانشجويان به نامهاي دكتر اجاق ،دكتر اعلمي، دكتر شتايي و دكتر اسماعيل زاده قدرداني شد.

معاون وزير علوم ،تحقيقات و فناوري به منظور حضور در اجلاس معاون پژوهشي منطقه دو كشور به گلستان سفر كرده بود

 

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.