حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » تحقیر آمریکا از تودهنی سپاه و ملت ایران سالها جبران نمی شود

امام جمعه رشت با اشاره به شجاعت ملت ایران خطاب به آمریکایی ها گفت: ملت ایران، سپاه و قوای مسلح چنان ضربه و تودهنی به شما زده اند که این تحقیر تا دهها سال جبران و فراموش نخواهد شد.

...

کاوش نیوز: آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی این کلانشهر با اشاره به جنایت آمریکایی ها در به شهادت رساندن سردار بزرگ و سرافراز ایران اسلامی شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: ما حضور سردار دیگری همچون قاآنی که چهره ای مشابه شهید سپهبد سلیمانی است، داریم؛ ایران اسلامی از سردارانی برخوردارست که کم کم نام پرآوازه شان به میدان می آید.

وی با اشاره به ابراز عشق و ارادات مردم ایران از جمله گیلانی ها به شهید سپهبد سلیمانی اظهار داشت: این حضور حماسی و پرشورمردم استان همپای سراسر کشور در مراسم بزرگداشت و عزاداری این سردار رشید اسلام جای قدردانی دارد.

آیت الله فلاحتی در ادامه با اشاره به بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه تهران از جمله تاکیدات ایشان آن بود که "ملت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی شوند"، خاطر نشان کرد: در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما در حوزه فرهنگ به این دلیل که تمام بخش های جامعه متاثر از آن است، باید قوی شده و تقویت این حوزه را مبنای عمل قرار دهیم.

وی گفت: اگر جامعه او فردی دارای فرهنگ بلند اسلامی و انسانی باشد، ریزش ها اندک بوده و همگان مستحکم و استوار بر اصول خود می ایستند آنگونه که ملت ایران در طول دهه ها فشار و تحریم و توطئه های دشمنان و استکبار جهانی ایستاده است.

وی دامه داد: متاسفانه امروز برخی افراد در جامعه چه در کسوت مسئولیت ها یا تشکل های مردم نهاد و غیر به ترویج اباحه گری می پردازند و می خواهند مردم را از ارزش های والای انقلابی، دینی و معنوی که نماز جمعه برای این ارزش ها ایجاد شده، دور کنند.

وی با تاکید بر این که تربیت صحیح والدین، معلمان و دانشگاهیان بر نسل جدید، می تواند در عرصه فرهنگ راهگشا باشد، خاطر نشان کرد: علاوه بر فرهنگ، باید در عرصه علم نیز از قوت و اقتدار لازم برخوردارشویم، همه اقتصاد دانان مسلمان و غیرمسلمان آزاده در داخل و خارج بر این باورند که ایران باید به دست ایرانی آباد شود.

خطیب جمعه رشت پارک های علم و فناوری و دانش بنیان را از مراکز امید بخش در جامعه دانست و اظهار داشت: این مراکز باید جوانان نوآور را از دانشگاه های گیلان جذب کرده و ایده هایشان را دریافت و آنان را حمایت کند .

وی با بیان این که اقتدار در عرصه دفاعی نیز ضرورت جامعه ماست،  تصریح کرد: بنا بود برجام، هفت برجام شود، یکی هسته ای و دیگری دفاعی و ...، این که موشک ها را از ما بگیرند، عده ای هم در داخل می خواستند که به این مهم تن دهند، اگر نظارت و نگاه تیزبین رهبری را نداشتیم، معلوم نبود که چه اتفاقی می افتاد.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سخنان روز گذشته رئیس قوه قضائیه در یزد مبنی بر این که "اراده جدی ما به عنوان سربازان ولایت این است که مال حرام را از حلقوم حرام خواران بیرون بکشیم"خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم برخی با مسئولیت کوچکی که در یک اداره ای دارند، خویشاوندان شان را به زمین خواری و باند بازی مشغول کرده اند.

وی بیان داشت: امید است دستگاه قضا در گیلان و در راس آن دادگستری و دادستان با یاری مردم و گزارش هایی که از مردم دریافت می کنند؛ بتوانند مال های حرام این حرام خواران را که خودشان را به نان و نوا رسانده اند از چنگ شان بیرون آورند.

امام جمعه رشت با تسلیت ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)  خاطر نشان کرد: آن حضرت یک انسان مجاهد و خستگی ناپذیر بود، حضرت فاطمه زهرا (س) دریای بیکرانی است که همه پدیده های نظام هستی از وجود پربرکتش بهره می برند و باید همه ما بویژه بانوان در زندگی به سیره حضرت اقتدا کنیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.