حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » فتح سرخ کرونا در ۶ شهرستان گیلان

موج جدید شیوع بیماری کرونا در گیلان تاکنون۶ شهرستان از این استان را در وضعیت قرمز کرونایی قرار داده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از وقتی‌که کرونا شایع شده یکی از پرشمارترین تذکرات مسئولان بهداشتی و مردم دغدغه مند است، دغدغه‌ای که شمار قابل‌توجه بیماری نشان می‌دهد چندان اهمیت ندارد.

گیلان، استانی که کرونا در آن پیش‌تر از  بسیاری از استان‌های کشور شناخته شد، همچنان یکی از استان‌های درگیری بیماری کرونا است و تاکنون چندین پیک این بیماری را تجربه کرده است.

در حال حاضر نیز، پیک دیگری از بیماری کرونا در استان گیلان آغازشده و طغیان این ویروس در حال شکل‌گیری است به‌گونه‌ای که اکنون شهرستان‌های آستارا، رشت، خمام، رودبار، انزلی و رودسر در وضعیت قرمز بیماری کووید۱۹ قرار دارند.

علاوه بر قرمز بودن ۶ شهرستان در گیلان، شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لاهیجان، سیاهکل، فومن، ماسال و صومعه‌سرا نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند که ۷۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به این آمار افزوده شدند و ۶۰ تن از آن‌ها نیز بدحال و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

دکتر آبتین حیدرزاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌گوید با توجه به‌سرعت بیماری ممکن است در چند روز آینده شهرستان‌های نارنجی نیز قرمز شوند لذا خواهشمندیم که شیوه‌نامه‌های مشاغل و ادارات در شهرهای قرمز رعایت شود.

آن‌طور که معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اذعان کرده و شواهد میدانی نیز بر این ادعا، گواه هست، متأسفانه در شهرهای قرمز مشاغل گروه دو، سه و چهار که باید تعطیل باشند، مشغول فعالیت هستند و این خواهش مردم و مسئولان بهداشتی استان است که دستگاه‌های متولی نظارت‌ها در این رابطه را تشدید کنند.

البته علاوه بر نظارت و برخورد دستگاه‌های متولی، مردم نیز باید در نظارت‌های همگانی سهیم باشند و در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و مراتب را به بهداشت اطلاع‌ دهند.

نکته قابل‌توجه دیگر در کنترل بیماری کرونا، مراجعه به هنگام مردم و بیماران به مراکز بهداشتی است. دکتر حیدرزاده گفته مردم به‌محض بروز علائم سرماخوردگی شدید فوراً به مراکز کرونا و مراکز جامع خدمات‌ سلامت شهرها مراجعه و از مراجعه به بیمارستان‌ها خودداری کنند.

بهداشت گیلان با طراحی سیستم‌های جست‌وجو محور عمل می‌کند و  در صورت مثبت بودن تست افراد به آن‌ها پیامک داده و برای ایزوله و یا بستری آن‌ها اقدام می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.