حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » » » ۱۳۷ روستای قم پایلوت کشوری اجرای طرح جی نف شدند

مدیرکل پست قم گفت: با توجه به اینکه قم از جمله شهرهای پیشتاز استان در تکمیل طرح ملی جی نف بود، ۱۳۷ روستای این استان به عنوان پایلوت کشوری اجرای ژئوکدینگ روستایی انتخاب شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: ابوالفضل باقری منش افزود: با پایان عملیات ژئوکدینگ شهری در استان قم و نقطه گذاری (پارسل بندی) بیش از ۳۳۰ هزار مکان، پایلوت کشوری ژئوکدینگ روستایی در سطح ۱۳۷ روستای دارای نقشه تا پایان سال آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در ۱۳۹۴، قم به عنوان استان پایلوت اجرای طرح ملی «جی نف» برای استانداردسازی نشانی پستی انتخاب شد و به همین دلیل پیشرفت اجرای این طرح در قم نسبت به استان‌های دیگر بسیار چشمگیرتر بوده‌است.

مدیرکل پست قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای به روزرسانی بانک اطلاعاتی کد پستی ۱۰ قمی در سطح روستاهای استان گفت: از ۲۰۴ روستای موجود ، نقشه ۱۴۲ روستا از بنیاد مسکن دریافت و اصلاح نقشه‌های روستایی استان با ۷۱ درصد پیشرفت درحال اجراست.

باقری منش اظهار داشت: مجموع کل پارسل‌ها در سطح استان بیش از ۳۲۸ هزار نقطه است که از این تعداد ۴۵ هزار و ۷۵۷ پارسل متعلق به مناطق روستایی است.

وی با اشاره به وجود ۴۰ هزار ساختمان و ۱۵۰ هزار مکان درمناطق روستایی استان گفت: ۸۰ درصد ساختمان‌های روستاهای ۲۰ تا ۱۰۰ نفر جمعیت کدگذاری انجام و با هماهنگی شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرهای و روستاهای تابعه استانداردسازی کد پستی روستاهای زیر ۲۰ نفر جمعیت نیز به زودی آغاز می‌شود.

باقری منش ادامه داد: ۲۴۲ هزار ساختمان و ۷۹۰ هزار مکان در شهر قم وجود دارد که برای ۱۰۰ درصد ساختمان‌های شهری کد پستی استاندارد تعریف شده‌است ضمن اینکه هم اکنون بانک اطلاعاتی قم در بستر جی‌نف به طور کامل نقطه‌گذاری شده و این کدها بر روی نقشه تعیین و آماده بهره برداری است.

مدیرکل پست قم، با بیان اینکه مهمترین کارکرد جی نف، استانداردسازی نشانی‌ها، تعریف یک نشانی واحد و حذف نشانی‌های پراکنده‌است گفت: با بهره‌برداری کامل از این طرح، درحوادث و مواقع اضطراری درحین تماس به مراکز امدادی مانند اورژانس و یا آتش نشانی، بدون نیاز به بیان نشانی حادثه، نشانی تماس گیرنده بر روی مانیتور مراکز فرماندهی این مراکز ثبت می‌شود و روند امدادرسانی تسریع می‌یابد.

باقری منش تاکید کرد: هم اکنون ادارات آب،‌ برق،‌ گاز، تلفن و همچنین شهرداری که بیشترین حجم مشترکان را دارند، هر کدام نشانی‌های مختلفی را از یک محل ثبت کرده و هیچ‌گونه وجه اشتراکی میان آنها نیست که با اجرای کامل جی نف، تمام این نشانی‌های متفرقه حذف و مختصات دقیق جغرافیایی هر مکان در تمام این سازمان ها یکسان می‌شود.

مدیرکل پست قم، ادامه داد: کاهش هزینه‌ها، ‌افزایش بهره‌وری، یک پارچه‌سازی بانک‌های اطلاعاتی، دسترسی و شناسایی دقیق واحدهای صنفی و همچنین تسریع در امدادرسانی و ارائه خدمات بخشی از ویژگی های ممتاز این طرح مهم است.

بر اساس مصوبه ششمین جلسه شورای عالی فناوری ارتباطات در اواخر سال ۹۳، شرکت ملی پست به عنوان متولی پایگاه نظام ملی نشانی گذاری مکان محور کشور (جی نف) معرفی و توسط ریاست جمهوری نیز ابلاغ شد.

پیش از اجرای طرح جی نف، تعیین کد پستی ۱۰ رقمی از سال ۱۳۷۴ در کشور آغاز شد و هم اکنون ۴۹ میلیون کد پستی درکشور وجود دارد که بانک اطلاعانی کدپستی ۱۰ رقمی قم جزو کامل ترین بانک‌های اطلاعاتی کشور به شمار می‌آید.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.