حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » اهداف فرهنگی و اجتماعی با مشارکت مردم محقق می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: باید در تمامی برنامه‌ها حضور مردم احساس شود چون با مشارکت آنها اهداف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی تحقق می‌یابد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار سرپرست جدید و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، اظهار داشت: هر کاری را بخواهیم آغاز کنیم، ۲ توصیه قرآن را باید مورد توجه قرار دهیم که همان تقوا و همراهی با صادقان است.

وی بیان کرد: واژه امت، واژه ای دینی است که همه خوبی هایی که در واژه شهروندی دیده شده، در آن وجود دارد و بدی های آن نیز کنار گذاشته شده است و قرآن نیز فرمان داده تا امت شویم و به خیر دعوت کنیم.

امام جمعه شهر قزوین خاطرنشان کرد: انسان وقتی با تقوا و صادقان همراه می شود، مورد تشویق خدای متعال قرار می گیرد و جامعه ای که تقوا و همراهی با صادقان را داشته باشد، امت خواهد شد و چنین جامعه ای به خیر و امر به معروف و نهی از منکر دعوت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده همه انسان ها گواهی داده اند که من پروردگارشان هستم، اضافه کرد: کسانی که پای این گواهی می ایستند و با تقوا و صادقان همراه می شوند، یقیناً در کارشان موفق و پیروز خواهند شد، در غیر این صورت با مشکل مواجه می شوند.

وی عنوان کرد: در نظام دینی و ساختارهایی که خداوند برای جامعه دینی ترسیم کرده است، همه اقشار جامعه باید دغدغه فرهنگی، رسالت های اجتماعی و آسایش و آرامش روحی و فکری مردم را داشته باشند چون اگر فرهنگ، مسائل اجتماعی، سلامت جسمی و روحی و ورزش را با مردم پیش نبریم، به جایی نخواهیم رسید.

آیت‌الله عابدینی با بیان اینکه باید از خدمات موثر و مفید گذشته قدردانی کنیم، اظهار داشت: حضرت موسی(ع) به برادرش هارون می گوید اولین گام در مسئولیت ها و کارهای جدید، اصلاح است و اصلاح برای امور فرهنگی و اجتماعی مانند وضو برای نماز است و اگر این اصلاح صورت نگیرد، کارها پیش نمی رود.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: هیچ چیز نباید مانع نشاط و سرعت برنامه های فرهنگی و اجتماعی شود و همه این موانع را باید اصلاح و برطرف کرد و نباید اجازه داد در این عرصه مهم، چوب لای چرخ گذاشته شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.