حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های استان قزوین

جوجه‌ریزی ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار قطعه‌ای در مرغداری‌های استان قزوینمعاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در آبان ماه سال جاری خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حمید رضا عزتی اظهار کرد: در آبان ماه و برای کنترل بازار مرغ در استان قزوین ۲ میلیون و ۲۳۳ هزار قطعه جوجه‌ریزی در ۱۳۶ مرغداری استان قزوین انجام شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه در مجموع ۲۰ میلیون و ۵۵۵ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان قزوین انجام شده است که این میزان در سال گذشته ۱۹ میلیون و ۱۱۰ هزار قطعه بود که این آمار نشان دهنده رشد ۷.۶ درصدی جوجه‌ریزی و به دنبال آن افزایش تولید مرغ در این استان است.

عزتی خاطرنشان کرد: استان قزوین علیرغم مساحت کم، نقش بسیار مهمی در تأمین پروتئین حیوانی مورد نیاز کشور را داشته و واحدهای پرورش طیور گوشتی استان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز بازار مصرف استان بخشی از نیاز بازار استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند.

وی با بیان اینکه ۴۲۲ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین وجود دارد افزود: ۳۹۸ واحد از این مرغداری‌ها فعال و مشغول تولید هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن تقدیر از زحمات مرغداران و واحدهای تولیدی طیور این استان برای تأمین مرغ مورد نیاز مردم گفت: در حال حاضر ۴ میلیون قطعه جوجه گوشتی از سن یک روزگی تا ۴۵ روزگی در سالن‌های مرغداری در حال پرورش است و خوشبختانه نیاز ۲ ماه آتی مرغ گرم مصرفی بازار استان و بخشی از نیاز استان‌های همجوار را تأمین می‌کند و مرغ تولیدی این واحدها به تدریج وارد بازار مصرف خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.