حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » نقش اصلاحات در وضعیت امروز کشور پررنگ‌تر از جریان های دیگر است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: نقش جریان اصلاحات در وضعیت امروز کشور پررنگ‌تر از اعتدالیون و دیگر جریان‌های سیاسی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: مهران قاسمی در خصوص راه‌های تحقق حماسه سیاسی در انتخابات سال ۱۴۰۰ عنوان کرد: انتخابات دو سر دارد، یک سوی آن مردم و سوی دیگر کسانی هستند که باید بستر را برای مشارکت مردم فراهم کنند و اگر نامزدهای انتخابات امید و انگیزه بهبود شرایط را به مردم منتقل کنند و دارای برنامه‌های عملی باشند و همه نگرش‌هایی که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی هستند را بپذیرند انتخاباتی خوب با مشارکت قابل توجه مردم خواهیم داشت.

این فعال سیاسی در خصوص تأثیر انتخابات بر مشروعیت نظام بیان کرد: انتخابات در همه کشورهای دنیا برای یک نظام سیاسی مشروعیت و جایگاه ایجاد می‌کند، در جمهوری اسلامی هم انتخابات تأثیر جدی در پیشرفت اهداف کشور و بین المللی دارد.

وی افزود: اگر مردم را آگاه‌تر کنیم و نامزدها با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها را شفاف‌تر بیان کنند آسیب‌های فضای مجازی کاهش می‌یابد. همچنین رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و صدا و سیما نقش مهمی در پیشگیری از این آسیب‌ها دارند.

این فعال سیاسی با تاکید بر نقش مطالبه گری رسانه‌ها در انتخابات بیان کرد: شفاف سازی، تشریح برنامه‌ها و میزان عملی بودن برنامه نامزدها، نشست نخبگان با نامزدها برای بیان خواسته‌ها و مشکلات جامعه به انتخاب درست کمک می‌کند.

قاسمی با اشاره به رعایت انصاف در خصوص عملکرد هشت ساله دولت حاضر گفت: دولت متعلق به یک جناح مشخص نبوده و ناکامی‌های دولت حاضر در برخی عرصه‌ها به علت میدان دادن دولت به ظرفیت‌ها و جناح‌های دیگر بوده است، در حالی که این ظرفیت‌ها سازگاری لازم با یکدیگر را نداشتند.

وی با بیان اینکه هیچ جناحی نمی‌تواند خود را از وضعیت موجود تبرئه کند تصریح کرد: نقش جریان اصلاحات در همه اتفاقات پررنگ‌تر از اعتدالیون و دیگر جریان‌ها بوده اما امروز نباید به دنبال مقصر باشیم بلکه باید واقعیت‌ها به مردم گفته شود.

این فعال سیاسی مطرح کرد: مردم ما دغدغه مند هستند و مطالبات و ناراحتی‌های درستی دارند که شنیده نشده و مستحق عملکرد بهتری هستند، هرچند که مردم نیز در ناکامی‌های کشور سهم دارند، مردم نیاز به بازنگری در انتخاب‌ها و رویکردهای خود دارند.

وی عنوان کرد: در این دوره مردم به کسی رأی خواهند داد که کارنامه و عملکرد درستی داشته باشد، به ویژه رویکردهای اقتصادی شفافی داشته باشد یعنی بیان کند برچه اساس می‌تواند وضعیت اقتصاد کشور را بهبود دهد.

وی در خصوص علت آسیب‌های هشت ساله کشور نیز بیان کرد: علت این آسیب‌ها به اقتصاد و شیطنت کشورهایی چون آمریکا بر می‌گردد و بخشی دیگر هم به علت تنش‌های سیاسی داخلی بود که مانع محقق شدن اهداف دولت حاضر شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما انتخابات مهمی در پیش داریم و خلاف القای منفی برخی‌ها به انتخابات و مشارکت مردم خوش بین هستم و مشارکت پرشوری خواهیم داشت اگر تصمیم گیرندگان کشور قدردان مردم باشند و مشکلات را حل کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.