حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » افراد متخصص در لیست انتخاباتی شورای ائتلاف قزوین قرار گرفته‌اند

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین از قرارگیری افراد متخصص در لیست انتخاباتی این شورا براساس دغدغه تخصصی محور بودن خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: رضا سبحانی فر اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی یک تشکل سیاسی مردم نهاد است که با سایر نهادهای سیاسی، تشکل ها و احزاب تفاوت های ماهوی دارد.

وی با اشاره به ویژگی اصلی این شورا، افزود: مردم پایه بودن مهمترین ویژگی این شورا است به گونه ای که در جمهوری اسلامی هیچ تشکلی به گستردگی شورای ائتلاف متکی به مردم نداشته ایم.

سبحانی فر گفت: علاوه بر اینکه احزاب و گروه ها در درون شورا نقش دارند ولی نقش اصلی را مردم و نمایندگان اقشار مختلف مردم در شورای ائتلاف ایفا می کنند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین با اشاره به دیگر ویژگی این شورا اضافه کرد: قالب احزاب، چینش تشکیلاتی خود را از بالا به پایین انجام می دهند ولی در شورا این مهم به صورت عکس صورت گرفته است و از پایین به بالا افراد مشخص می شوند.

سبحانی فر اظهار داشت: شورای ائتلاف برای اینکه بتواند اقشار مختلف را در درون خود سازماندهی کند، اقدام به یک فراخوان ثبت نام فراگیر در سطح کشور کرده است، به گونه ای که تمامی سلایق جبهه انقلاب اسلامی امکان ثبت نام را در آن پیدا کنند.

وی گفت: تا به امروز حدود ۲۰۰ هزار نفر به سامانه مراجعه و ثبت نام کرده و عضو شورای ائتلاف شده اند که این اتفاق در هیچ کدام از احزاب و تشکل های سیاسی نیفتاده است.

 دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین گفت: این آمار در استان قزوین هم تا به امروز به هفت هزار و ۹۰۰ نفر رسیده که این استان را در رده بندی استانی نسبت به جمعیت و شهرستان در رتبه نخست کشور قرار داده است.

سبحانی فر افزود: این اتفاق برای نخستین بار در سطح کشور رخ می دهد که یک جریان سیاسی تمامی اقشار مختلف را سازماندهی و ثبت نام کند که این مهم در راستای مردم پایه و فراگیر بودن این تشکل است.

این مسوول اضافه کرد: مجامع عمومی شورای ائتلاف به صورت شهرستانی و شهر به شهر اتفاق می افتد و از کوچکترین بخش ها افراد بالا دست را معرفی می کنند و امروز هم در حال برگزاری انتخابات مجامع منتخب هستیم.

سبحانی فر اظهار داشت: اهمیت دادن جدی به جوانان و بانوان از دیگر برنامه ها و اهداف اصلی شورا است که تا به امروز به صورت انحصاری در سطح جامعه انجام شده است و در این زمینه اقدامات لازم به نحوی انجام شده که هیچ کس از این مسیر تخطی نکند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین گفت: یک تفاوت دیگر شورا با تشکل های دیگر این است که ساختار شورا از شهرستان ها شکل می گیرد و تمامی نمایندگان شهرستان ها در تصمیمات استانی نقش دارند و همین ترتیب تا مجمع کشور ادامه می یابد.

سبحانی فر اضافه کرد: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر هم مجمع منتخب ورود کرده و لیست نهایی را انتخاب می کند که نشان دهنده نقش بسیار با اهمیت و جدی مجمع است.

وی اظهار داشت: عضویت در شورای ائتلاف هیچ گونه ممیزی و شرطی ندارد ولی کسانی که می خواهند به عنوان عضو مجمع منتخب شرکت کنند باید ۱۵ شرط را قبول داشته باشند که در این خصوص، مراقبت های لازم صورت می گیرد تا افراد شایسته تر برای خدمتگذاری هر چه بهتر به مردم و جامعه ورود کنند.

به گفتی سبحانی فر، برای مصحلت نیروهای انقلاب اسلامی آمادگی داریم با نیروها و جریان های انقلابی دور یک میز بنشینیم البته کسانی که قبلا وحدت شکنی کرده اند را به راحتی نمی پذیریم مگر اینکه اثبات کنند راه خود را انتخاب کرده اند.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان قزوین اظهار داشت: از عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به رغم اینکه بعضی اتفاقات ناخواسته به وقوع پیوسته است‌ تا به اینجای کار راضی هستیم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.