حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » » » با مهارت و سرعت عمل تاکسیران همیار آتش نشان از بروز حادثه ای ناگوار جلوگیری شد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از خاموش کردن آتش سوزی اتومبیل و جلوگیری از حادثه ای ناگوار در مجتمع مسکونی توسط تاکسیران همیار آتش نشان خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: اسماعیل عرشیان مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین، از خاموش کردن آتش سوزی اتومبیل و جلوگیری از حادثه ای ناگوار در مجتمع مسکونی توسط تاکسیران همیار آتش نشان خبر داد.

عرشیان افزود: یک دستگاه خودروی پراید در یک مجتمع مسکونی دچار آتش سوزی شد که با اقدام به موقع و سریع آقای میثم صفری فرد تاکسیران همیار آتش نشان آتش خاموش شد و از بروز حادثه‌ای ناگوار جلوگیری شد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی افزود: با توجه به این که تاکسیرانان جزو معدود مشاغلی هستند که بیشترین ارتباط چهره به چهره با شهروندان را دارند، سال گذشته تفاهم نامه ای بین سازمان تاکسیرانی و سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین به امضا رسید که بر مبنای آن مقرر شد، تاکسیرانان در هنگام بروز حوادث آتش سوزی و دیگر حوادث احتمالی به یاری شهروندان بشتابند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی یادآور شد: پس از امضای این تفاهم نامه، حدود 100 نفر از تاکسیرانان همیار آتش نشان با گذراندن دوره های فشرده آموزشی زیر نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی به طور علمی و عملی با موضوعاتی چون: کار با کپسول آتش نشانی، روش های خاموش کردن آتش، راهکارهای مقابله با گازگرفتگی در منزل و محیط کار، راهکارهای مقابله با آتش سوزی و انفجار مخزن گاز در جایگاه سی ان جی و کمک های اولیه و احیای قلبی و ریوی آشنا شدند.

عرشیان گفت: این طرح که حاصل همکاری و تعامل نزدیک بین سازمان های تاکسیرانی و آتش نشانی از خانواده بزرگ شهرداری قزوین است، ضریب ایمنی و سلامتی در جامعه شده را افزایش داده و امنیت و سلامتی را برای شهروندان به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تأکید کرد: این تاکسیران ون نیز با موفقیت دوره آموزشی طرز استفاده از کپسول آتش نشانی و راهکارهای خاموش کردن آتش را فرا گرفت و پس از شرکت در این دوره ها، همواره کپسول آتش نشانی را در تاکسی خود به همراه دارد.

عرشیان ادامه داد: با مهارت و سرعت عمل این تاکسیران، بدون نیاز به حضور عوامل آتش نشانی آتش سوزی خودروی متوقف در مجتمع مسکونی خاموش شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.