حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » تقسیط بدهی سهم بیمه کارفرمایی‌‌ مطالبه مهم تولیدکنندگان قزوینی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قزوین گفت: تقسیط بدهی سهم بیمه کارفرمایی برای پرداخت آن به سازمان تامین اجتماعی مطالبه مهم بخش خصوصی و تولیدکنندگان قزوینی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: مهدی بخشنده: با بیان اینکه مشکلات خاص اقتصادی امروز بسیاری از تولیدکننده‌های استان را با مشکل پرداخت سهم کارفرمایی بیمه تامین اجتماعی روبه‌رو کرده است، اظهار داشت: تقسیط بدهی بیمه‌‌ شغلی کارگران و کارمندان به سازمان تامین اجتماعی مطالبه مهم بخش خصوصی و تولیدکنندگان قزوینی است.

وی با اشاره به مراجعه زیاد مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی به اتاق بازرگانی برای تقسیط و افزایش تعداد اقساط بدهی‌های بیمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی اضافه کرد: تعدادی از تولیدکنندگان ما به ما گفته‌اند که سازمان تامین اجتماعی پاسخگوی درخواست آنها در این زمینه نبوده و حتی حق بیمه مضاعفی را از آنها اخذ کرده که استاندار هم در این مورد دستور پیگیری و رفع مشکل تولیدکنندگان را دادند.

بخشنده ادامه داد: در حال حاضر نام برخی تولیدکنندگان ما در فهرست سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد و به همین خاطر کارگران آنها مجبور شده‌اند از طریق بیمه حرف و مشاغل آزاد خود را بیمه کنند که در حال پیگیری برای رفع مشکل ارسال فهرست کارگران بیمه‌شده و میزان حقوق و دستمزد آنها به سازمان یادشده هستیم.

 

دولت در پرداخت سهم بیمه کارفرمایی به کمک تولیدکننده بیاید

رئیس اتاق بازرگانی قزوین با ذکر اینکه حفظ تولید و اشتغال کارگران مشروط به حمایت از مدیران و صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی است، گفت: اگر دولت در زمینه پرداخت سهم بیمه کارفرمایی با تولیدکنندگان راه بیاید و برای آنها تسهیلاتی را در نظر بگیرد، بدون شک جلوی اخراج و تعدیل بسیاری از کارگران گرفته خواهد شد؛ چرا که در حال حاضر این سهم بیمه و جریمه‌های ناشی از دیرکرد واریز آن هزینه‌های کمرشکنی را به تولیدکنندگان تحمیل کرده است.

بخشنده افزود: اگر دولت بتواند بخشی از یارانه‌های خود را به شکل هدفمند به پرداخت بیمه کارگران اختصاص دهد، هم بار بزرگی از دوش تولیدکنندگان برداشته خواهد شد و هم اینکه زمینه حفظ و توسعه اشتغال واحدهای صنعتی مهیا خواهد شد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید ادامه داد: با وجود این نامگذاری حکیمانه هنوز برخی دستگاه‌ها و مدیران به اهمیت و جایگاه تولید در توسعه اقتصادی استان پی نبرده‌اند که باید رویکرد خود را هر چه زودتر اصلاح کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.