حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » اجرای ۸۶ طرح مرمتی در بناهای تاریخی قزوین

۸۶اجرای ۸۶ طرح مرمتی در بناهای تاریخی قزوین طرح مرمت و ساماندهی بناهای تاریخی از محل اعتبارات ملی و استانی میراث فرهنگی از ابتدای کار دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون در استان قزوین اجرایی شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین اظهار داشت: بعضی از این طرح های مرمتی به ویژه برای مجموعه های تاریخی بزرگ طی چند مرحله و برخی نیز در یک مرحله به انجام رسیده است.

علیرضا خزائلی افزود: امامزاده حسین، دولتخانه صفوی، مسجد مدرسه سردار، مرمت مسجد جامع، مسجد النبی (ص)،مسجد مدرسه حیدریه، قلعه حسن صباح، را از جمله طرح های شاخص مرمتی استان قزوین در مدت یاد شده باید نام برد.

وی اظهار داشت: مدرسه صالحیه، کاروانسرای هجیب، دروازه درب کوشک، آب انبار سردار کوچک و بزرگ، آب انبار حاج کاظم، امامزاده آمنه خاتون، راسته وزیر و بام بازار قیصریه خانه تاریخی حکیم افضل و حمام حاج ملاتقی  دیگرطرح های مرمتی شاخص اجرا شده طی هفت سال گذشته بوده است.

این مسوول گفت: بناهای تاریخی به شکل مداوم و مستمر به حفاظت و مرمت نیازمند هستند و بخش قابل توجهی از اعتبارات میراث فرهنگی هرساله در این بخش هزینه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی معرف تاریخ، فرهنگ و تمدن ما هستند و علاوه بر نقش میراثی خود، به عنوان جاذبه های گردشگری به شمار می روند بنابراین حفاظت و مرمت آنها و نگهداری شان برای نسل های آینده ضروری است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.