حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : از نفرين مظلوم بترسيد كه چون شعله آتش بر آسمان ميرود.


» » » » شوراهای اسلامی، حلقه‌های رابط دولت و ملّت هستند

 شوراهای اسلامی، حلقه‌های رابط دولت و ملّت هستنداستاندار قزوین گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا یکی از ثمرات مهم انقلاب شکوهمند اسلامی هستند و باید به عنوان حلقه‌های رابط دولت و ملّت برای حل مشکلات جامعه تلاش کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا:هدایت الله جمالی پور با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز شوراها افزود: امروز در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز شوراها نام گذاری شده که این خود فرصتی مناسب است تا از شوراهای اسلامی به عنوان تلاشگران عرصه‌های اجتماعی و مردمی تجلیل و قدردانی نماییم.

بی تردید تعامل، همفکری و مشورت از مسائل مهم و ارزشمند در گستره زندگی اجتماعی انسان ها به شمار می‌روند؛ دین مبین اسلام نیز به عنوان مکتبی جامع و همه‌جانبه‌نگر به تمام ابعاد وجودی و نیازهای انسان توجه کرده است و به لحاظ جامعیت، سعادت‌بخشی و پویایی که در آموزه‌های خود دارد به هم فکری و مشورت توجه ویژه‌ای کرده و اهمیت و جایگاه آن را تذکر داده است.

اینجانب نهم اردیبهشت‌ماه، روز ملی شوراهای اسلامی را به اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای استان تبریک عرض نموده و امیدوارم در سایه عنایات خداوند حکیم و رحمان، در سال «جهش تولید» به ‌عنوان حلقه‌های رابط دولت و ملّت با داشتن سرمایه عظیم اعتماد عمومی و با تکیه بر اصل وظیفه‌شناسی و بهره‌مندی از خرد جمعی در راستای تحقق اهداف شعار سال موفق، پیروز و سربلند باشند.

 

رشد و توسعه شهرهای استان مرهون تصمیم گیری شوراهای اسلامی است

مصطفی صالحی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها نیز با صدور پیامی گفت: بی شک رشد و توسعه و جایگاه امروزی شهرهای استان قزوین در حوزه ارتقای سرانه‌های عمرانی، فرهنگی، ورزشی، مذهبی و...، مرهون برنامه ریزی و اتخاذ تدابیر شایسته و بایسته مجموعه مدیریت شهری از جمله اعضای محترم شوراهای اسلامی شهرهای استان در کنار همراهی و همکاری با سایر مسوولان ذیربط است.

به یقین تلاشهای ارزشمند شوراها برای رشد و تعالی جای جای این استان برای همیشه در اذهان مردم قدرشناس و ولایتمداراستان قزوین ماندگار خواهد  بود.

 با توجه به مناسبت نهم اردیبهشت ماه سالروز گرامیداشت صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی که در تقویم تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی مزیّن به روز شوراها شده است، جای دارد از تمامی زحمات و تلاش‌های ارزنده، پربرکت و اثرگذارتان در دوران خدمت در عرصه  مدیریت شهری استان قدردانی کنیم.

 

نهاد شورا ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلام دارد

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین نیز با صدور پیامی در این زمینه نوشت: "وامرهم شوری بینهم" توصیه دین اسلام به مسلمانان است و این آیه شریفه جایگاه رفیع مشورت در همه امور و در زندگی اجتماعی افراد را مشخص می‌کند.

این توصیه مولد در دین اسلام جای تردید باقی نمی‌گذارد که جایگاه شور و مشورت در زندگی اجتماعی جایگاهی رفیع و پر اهمیت است و به ویژه در دنیای نوین که تعاملات و روابط اجتماعی با پیچیدگی های فراوانی روبرو شده از اهمیت بیشتری برخوردار است.

نهاد شورا که شالوده آن ریشه در قرآن و مبانی دین مبین اسلامی دارد، به فرآیند واگذاری امور به مردم عینیت بخشیده و به برکت این نهاد، نقش آفرینی مردم در تعیین سرنوشت خود و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، دوچندان گردیده است.

شوراها به عنوان حلقه اتصال مردم با حاکمیت نقشی مهم در تحقق حکومت مردم بر مردم ایفا می‌کنند و احترام به خرد جمعی و حرکت بر مدار قانون مهمترین ابزار شورا در انجام وظایف خود و پیگیری مطالبات مردم خواهد بود و ملاک قضاوت و ارزیابی افکار عمومی نیز همین شاخص‌ها هستند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.