حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » بزرگترین بیمارستان هوشمند منطقه در شیراز ساخته می‌شود

 بزرگترین بیمارستان هوشمند منطقه در شیراز ساخته می‌شوداستاندار فارس با اشاره به آغاز عملیات ساخت بیمارستان محمد رسول الله (ص) در شیراز گفت: این بیمارستان در زمان بهره‌برداری، بزرگترین بیمارستان هوشمند در ایران و کشورهای اطراف خواهد بود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا  : دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: ۴۰۰ تخت از این بیمارستان یک هزار و ۴۰۰ تخت خوابی ویژه کودکان خواهد بود و به این ترتیب استان فارس برای اولین بار دارای بیمارستان ویژه کودکان خواهد شد.
وی ادامه داد: بیمارستان محمد رسول الله (ص) ابتدا بنا بود در بزرگراه حسینی الهاشمی احداث شود که در جانمایی جدید زمین دیگری در بولوار مهندسین به این امر اختصاص یافت که ساخت این بیمارستان به زودی و پس از تجهیز کارگاه آغاز خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای ساخت بیمارستان جایگزین مرکز درمانی قدیمی شیراز
استاندار فارس، در خصوص روند ساخت بیمارستان جایگزین بیمارستان شهید فقیهی شیراز که بیش از هشت دهه از ساخت آن می‌گذرد، گفت: در دوران مسئولیت بنده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، زمینی در منطقه میانرود در جنوب شیراز به این امر اختصاص یافت و کلنگ آن هم به زمین زده شد اما بعد از رفتن من از مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز شاید از دانشگاه برای اجرای این پروژه کمتر حمایت شد و روند اجرای پروژه به خوبی پیش نرفت.
ایمانیه افزود: در چند ماه گذشته به ویژه در سفر هیات دولت به فارس (مهرماه ۱۴۰۰) با کمک‌هایی که استانداری، راه و شهرسازی استان، شهرداری و شورای شهر شیراز انجام دادند، زمین دیگری به این پروژه اختصاص یافت و طی تفاهمی که با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا منعقد کردیم، به زودی عملیات ساخت این بیمارستان به نام حضرت فاطمه الزهرا (س) که تجهیز کارگاه شده آغاز خواهد شد.
پیش از این، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مردادماه ۱۴۰۱ گفته بود: پیگیری‌های بسیاری برای ساخت بیمارستان دولتی در شیراز و جایگزینی دو بیمارستان نمازی و شهید فقیهی انجام شده است.
سید وحید حسینی افزود: پس از انقلاب در شیراز هیچ بیمارستان دولتی احداث و افتتاح نشده است و این ظلم بزرگی در حق مردم این شهر است؛ هرچند در طول این مدت بیمارستان‌های خصوصی و خیریه بسیاری تأسیس شده است.
حسینی با بیان اینکه بیشتر بیمارستان‌های خیریه در ابتدا با تعرفه‌ای که به تعرفه‌های دولتی نزدیک بوده شروع به کار کرده‌اند اما این روند دچار مشکلاتی شد افزود: در حال حاضر شیراز به افزایش و احداث  ۲ هزار و ۵۰۰ تخت در بیمارستان‌های دولتی نیاز دارد ، نیازهای آتی شیراز در این زمینه خیلی بیشتر است . البته استان فارس از بیشترین شمار تخت بیمارستانی در کشور بهره می‌برد. ۹.۸ درصد از تخت‌های بیمارستانی کشور در استان فارس وجود دارد.
حسینی با اشاره به اینکه در سالهای گذشته  ۲۵ بیمارستان در استان فارس ساخته شده است،گفت: برخی از بیمارستان‌های فارس از شرایط و امکانات خوبی برای ادامه فعالیت برخوردار نیستند. ساخت بیمارستان در شهرستان ها باید مبنای کارشناسی داشته باشد، ما در استان فارس از بیمارستانی برخوردار هستیم که از ۱۲۰  نفر نیروی بهداشتی و درمانی  بهره می‌برد اما روزانه ۲۵ مراجعه کننده سرپایی هم ندارد. عدم توزیع مناسب جمعیتی و جغرافیایی بیمارستان های دولتی در شهرستان ها نوعی هدر دادن منابع است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان کرد: از راهنمایی و مشاوره  استاندار فارس استفاده کردیم و با نیازسنجی‌هایی که انجام دادیم قرار بر این شده است که پروژه جدیدی در فارس آغاز به کار نکند اما تجهیزات لازم برای بیمارستان‌ها فراهم شود.در عین حال از ساخت بیمارستان جایگزین برای دو بیمارستان شهید فقیهی و نمازی استقبال می کنیم.
حسینی با بیان اینکه برای هرکدام از بیمارستان‌های نمازی و میانرود شیراز هم امسال ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم بر لزوم مشارکت و همراهی دستگاهها برای تامین زمین و جایگزین کردن بیمارستان های جدید به جای بیمارستان شهید فقیهی در شیراز تاکید کرد و  گفت: بیمارستان شهید فقیهی نیاز مبرمی به بازسازی دارد چراکه ساختمان آن که بیش از ۸۳ سال عمر دارد و تقریبا مستهلک شده است.در این بیمارستان حدود ۵۰۰ پرسنل و پزشک فعال هستند که وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.