حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » آتش‌سوزی مرتع در ارتفاعات فیجان ارسنجان مهار شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ارسنجان با بیان اینکه شعله‌های آتش بازهم طبیعت این شهرستان را به خاکستر نشاند، گفت: آتش‌سوزی روز گذشته در مرتع فیجان با تلاش دوستداران طبیعت و نیروهای این اداره مهار شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حسن خسروانیان اعلام کرد: در پی تماس مردمی در خصوص آتش‌سوزی مرتع فیجان، بلافاصله نیروهای یگان حفاظت و سایر کارکنان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان جهت اطفای آتش وارد عمل شده و به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی ادامه داد: آتش سوزی در ارتفاعات مرتع فیجان با وجود اینکه در ارتفاع متوسط ۲ هزار و ۱۰۰ متر از سطح دریا به وقوع پیوسته بود، با تلاش دوستداران طبیعت در مدت کوتاهی خاموش شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: گونه‌های آسیب دیده در این آتش‌سوزی شامل درختان بنه، بادام ،کیکم ،ارژن و تنگرس است.

خسروانیان همچنین از حضور فعال و پرشور فرماندار، مسئول دفتر نماینده مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران و کارکنان دستگاه‌های اجرایی شهرستان، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شوراهای اسلامی شهر و روستا، دهیاران، سازمان‌های مردم نهاد، دوستداران طبیعت، مرتعداران، بهره‌برداران، بسیجیان و بانوان برای مهار آتش‌سوزی تقدیر و تشکر کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که با رعایت نکات و اصول ایمنی در طبیعت دیگر شاهد این گونه حوادث در شهرستان ارسنجان نباشیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان همچنین با اشاره به نزدیک بودن فصل برداشت بنه از بنه چینان و کسانی که به هر دلیلی به طبیعت مراجعه می‌کنند، خواست نهایت دقت در رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از حریق داشته باشند و از هرگونه روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع شهرستان اکیدا خودداری کنند که در صورت مشاهده برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.