حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » 7 ساعت نفس‌گیر برای مهار آتش‌سوزی کارخانه جمیل‌نخ در شاهین‌شهر

7 ساعت نفس‌گیر برای مهار آتش‌سوزی کارخانه جمیل‌نخ در شاهین‌شهر مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بعد از ۷ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی و عوامل آتش‌نشانی، حریق کارخانه جمیل‌نخ در شاهین‌شهر در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیمه شب به طور کامل مهار شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در کارخانه جمیل نخ در شهرک صنعتی مورچه خورت اظهار داشت: ساعت ۱۷:۳۰ عصر روز گذشته وقوع آتش‌سوزی در کارخانه نخ جمیل در شهرک صنعتی مورچه خورت به نیروهای امدادی گزارش شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد الیاف پنبه تولید می‌کند و چون در محوطه محموله‌ای از پنبه‌ها را نگهداری می‌کرده است، آتش از آنجا آغاز شده و به تدریج به یکی از سوله‌ها سرایت می‌کند، گفت: همه عوامل امدادی از شهرک صنعتی مورچه خورت و آتش‌نشانی‌های اصفهان و شاهین‌شهر همراه با تانکر آب و لودر به محل حادثه اعزام شدند.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ نفر از عوامل امدادی در صحنه حادثه حضور داشتند و در حال مهار آتش بودند تا آتش به سوله‌های دیگر سرایت نکند، بیان کرد: بعد از ۷ ساعت تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی و عوامل آتش‌نشانی، حریق در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه نیمه شب به طور کامل مهار شد.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه این حادثه ۲ نفر مصدوم از نیروهای آتش‌نشانی به دلیل استنشاق دود داشت که درمان شدند، افزود: این واحد صنعتی بیمه بود و در حال حاضر ارزیابان بیمه در محل حادثه حضور دارند و امروز هم کار شناسان برای علت‌یابی در محل حادثه حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی برای مهار این آتش‌سوزی انجام شد، عنوان کرد: پلیس راه را کنترل کرد و اداره راهداری لودر و بولدوزر برای انتقال و جابجایی پنبه‌های سوخته شده آورد، عوامل آتش‌نشانی و اورژانس و فرماندار شاهین‌شهر نیز در صحنه حضور داشتند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه از این دست حوادث در استان بسیار داریم، اضافه کرد: ۱۰ هزار واحد صنعتی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند، الزامات ایمنی صنعت را به صنایع ابلاغ کرده‌ایم و همه وظایف دستگاه‌ها را در مدیریت بحران قبل و حین و بعد از حادثه تعیین کرده‌ایم و هر دستگاهی به وظایف خود در زمان حادثه آگاه است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه به همه دستگاه‌ها ابلاغ شده که باید برنامه کاهش خطر و پاسخ به بحران داشته باشند، افزود: الزامات ایمنی حریق به همه صنایع ابلاغ شده و صنعت و معدن موظف است با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی از واحدهای تولیدی بازدیدهای دوره‌ای داشته باشند و الزامات ایمنی را برای پیشگیری از حریق و حادثه به آن‌ها ابلاغ کنند.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای صنعتی موظف هستند مسؤول ایمنی در صنعت داشته باشند، تصریح کرد: همه واحدهای صنعتی مکلف هستند همه کارگران‌ و مجموعه خود را در برابر حوادث بیمه کنند و آموزش‌های دوره‌ای کار و فعالیت‌های ایمنی به همه کارگران داده شود.

شیشه‌فروش با تأکید بر اینکه همه کارگران موظف هستند لوازم ایمنی حفاظت فردی را در حین کار استفاده کنند، گفت: به کارخانجات صنعتی استان اصفهان ابلاغ شده الزامات ایمنی در حمل و نقل مواد، انبار، نگهداری و چیدمان را رعایت کنند، این حادثه از تجمیع و انباشت پنبه‌ها در حیاط کارخانه آغاز شد و به تدریج به یک سوله سرایت کرد و سوله پایین ریخت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه در استان اصفهان مناطق مستعد حریق داریم، ادامه داد: در حوزه صنعت باید واحدهای صنعتی باید کپسول آتش‌نشانی و نصب سنسورهای اعلام خطر را داشته باشند و واحدهای بزرگ دستگاه اطفای حریق داشته باشند و واحدهای آتش‌نشانی و پد بالگرد در شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شود؛ به همه واحدهای صنعتی و شهرک‌ها و اداره صمت اعلام کرده‌ایم دستورالعمل ایمنی کار را باید رعایت کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.