حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » خسارت ۷۰ میلیاردی کشاورزان دهاقانی از کم‌آبی

مدیر جهاد کشاورزی دهاقان خبر داد؛

خسارت ۷۰ میلیاردی کشاورزان دهاقانی از کم‌آبی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از خسارت ناشی از کم آبی و وزش باد خبر داد و گفت: خسارت ۷۰ میلیارد ریالی وزش شدید باد و کاهش ۹۰ درصدی عملکرد درختان معضل کشاورزان دهاقانی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: امیر صفرپور با بیان اینکه خشکسالی در این شهرستان هنوز ادامه دارد، اظهار داشت: بحران خشکسالی سال‌های اخیر در دهاقان هنوز ادامه دارد و بارش باران و برف در این زمینه تاثیر چندانی نداشته است.

وی افزود: علاوه بر خشکسالی، سرمازدگی و وزش بادهای شدید در سال جاری نیز در شهرستان دهاقان اثرات مخرب و خساراتی نیز به همراه داشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان از خسارات میلیاردی کشاورزان خبر داد و اذعان داشت: وزش شدید باد و طوفان به ۱۱ واحد گلخانه‌ای سطح شهرستان دهاقان در مناطق دزج، کوشک، لاریچه، سولیجان، گود زندان و سایر مزارع خسارت ۷۰ میلیارد ریالی وارد کرد.

وی عنوان کرد: همچنین وزش شدید باد و طوفان در روزهای اخیر، با سرعت ۷۰ الی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت سبب خسارت به پوشش پلاستیکی گلخانه‎‌ها، تخریب سازه‌های گلخانه‌ای و از بین رفتن محصولات گلخانه‌ها شد.

صفرپور سرمازدگی را هم بحران دیگری در این منطقه دانست و گفت: کاهش دما طی روزهای اخیر سبب خسارت به محصولات زراعی و باغی شد و درختان گردو، زردآلو و بادام را تحت تأثیر قرار داد به نوعی که منجر به کاهش ۹۰ درصدی عملکردی این درختان شد.

وی افزود: در سال جاری ۱۱۰ میلی متر کاهش بارندگی نسبت به میانگین ۲۴۵ میلی متری سال گذشته داشتیم و بر این اساس شهرستان دهاقان با بحران کم آبی جدی تری مواجه شده است.

 

کاهش ۷۰ درصدی دبی منابع آبی شهرستان دهاقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان اظهار داشت: بارندگی ۱۳۵ میلی متری در سال جاری سبب کاهش ۷۰ درصدی دبی منابع آبی شهرستان از جمله قنوات و چشمه‌ها شد و این امر سبب رها سازی حدود ۵۰ درصد کشت گندم و جو در شهرستان شد.

وی از رهاسازی آب برای کشت پاییزه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز از پنج هزار هکتار کشت پاییزه گندم و جو، تنها برای حدود دو هزار و ۵۰۰ هکتار رهاسازی آب داریم که تخمین می زنیم خسارت ۴۰ میلیاردی را به کشاورزان دهاقانی تحمیل کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.