حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » » » رعایت حجاب ضامن سلامت اخلاقی جامعه اسلامی است

رعایت حجاب ضامن سلامت اخلاقی جامعه اسلامی استنماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر ضرورت جلوگیری از بروز بدحجابی، ولنگاری‌ و بداخلاقی‌ها در جامعه، گفت: رعایت حجاب اسلامی ضامن سلامت اخلاقی جامعه اسلامی است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در پیام پانزدهمین جمعه که جایگزین نماز جمعه در ایام شیوع کرونا شده است، افزود: نباید بگذاریم ولنگاری و ابتذال در جامعه رواج پیدا کند، که این امر باعث بروز خسارت و ضرر و زیان به جامعه و پسرفت نظام اسلامی می‌شود.

وی گفت: سلامت اخلاقی در جامعه یک ضرورت است و در جامعه کنونی در برخی از این مسایل اخلاقی پسرفت داشتیم و آنگونه که باید در مساله حجاب پیشرفت نداشتیم.

به گفته وی، برخی زنان و دختران محجبه و مروج حجاب در جامعه در این حوزه پیشقدم هستند اما برخی بدعمل می‌کنند و با مدگرایی، حجاب را به بازی می‌گیرند که این امر یک خسارت برای نظام اسلامی و عاملی برای پسرفت جامعه است.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه پیشرفت انسان در نظام اسلامی در سایه عمل به دستورات خداست، افزود: مد و مدگرایی که در جامعه حاکم شده، انواع ابتذال و بی‌بندوباری که در کشور ترویج شده به عنوان یک تهدید و ضربه برای براندازی نظام اسلامی است.

وی اظهار داشت: در چند روز اخیر در گوشه و کنار استان با برخی بدرفتاری‌ها و بی‌حجابی‌ها مواجه بودیم، که این امر می‌طلبد مردم مراقب باشند مومنانه عمل و رفتار کنند و رسانه‌ها اجازه ندهند که این ولنگاری و بدرفتاری‌ها در جامعه نهادینه و ترویج شود.

وی، با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب قرار داریم، افزود: باید روحیه انقلابی‌گری در جامعه حفظ شود و نباید اجازه داد، مادی‌گرایی، حزب بازی و سیاسی کاری در جامعه نهادینه شود.

نکونام گفت: جوانان و مومنان باید توجه داشته باشند در مسیر انقلاب، انقلابی ماندن مهم است و نگذاریم روحیه انقلابی متزلزل شود و وادادگی، دنیاگرایی، مادی‌گرایی در جامعه نهادینه شود و گروه‌های سیاسی، حزبی، گروهی، خانوادگی و شخصی جای روحیه انقلابی را بگیرید.

وی، بر حفظ روحیه جوان و جوان‌گرایی در جامعه تاکید کرد و گفت: امام راحل با روحیه جوانی گرایی و فکر جوان می اندیشیدند و مقام معظم رهبری نیز به فضل خدا با روحیه جوان گرایی به هدایتگری جامعه می‌پردازند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به جوانان توصیه کرد، با روحیه جوان پای انقلاب و نظام بایستیم و نگذاریم روحیه انقلابی در جامعه متزلزل و کمرنگ شود.

وی ،بر اجرای عدالت در جامعه تاکید کرد و گفت: در جامعه کنونی برخی ناعدالتی‌ها در مناطق محروم مشهود است که این نشان‌دهنده این است که برخی امور بر زمین مانده و عدالت به خوبی اجرا نشده است.

به گفته وی، مردم باید رعایت عدالت را در جامعه مطالبه کنند و اجازه ندهند نظام سرمایه داری در جامعه اسلامی حاکم شود که این امر یک ضربه به نظام اسلامی است.

وی از کاهش نرخ زاد و ولد و جمعیت در کشور و استان انتقاد کرد و گفت: فرزندآوری در جامعه یک امر ضروری و طبیعی است تا در آینده انقلاب و نظام اسلامی با مشکل جمعیت مواجه نشود.

نکونام افزود: در حوزه جمعیت در جامعه پسرفت داریم که این امر یک زنگ خطر برای نظام است و در چند سال آینده یکباره با پیری جمعیت مواجه خواهیم شد.

وی بر رعایت تحول در تولید ،تحول در سلامت به خصوص سلامت روان در جامعه تاکید کرد و گفت: تحول در رفع نقاط محروم، تحول در عدالت و مساله جمعیت از مسایل مهمی است که مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید دارند.

امام جمعه شهرکرد، در ادامه با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) مصداق کامل مومن قرآنی بودند و ما نباید بگذاریم که راه امام کمرنگ شود، افزود: باید با استفاده از وصیت نامه امام، راه امام را ادامه دهیم و نگذاریم راه نورانی امام راحل کمرنگ شود.

حجت‌الاسلام نکونام افزود: امام خمینی یک نعمت اولیه و مقام معظم رهبری نعمت ثانویه برای نظام اسلامی هستند و باید با استفاده از این ظرفیت‌ها برای تدوام نظام اسلامی گام برداریم.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.