حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » وضعیت قرمز کرونایی به استان بوشهر بازگشت

با افزایش بیماران بستری کرونایی در بیمارستان‌ها، بر اساس اعلام دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر، وضعیت و شرایط قرمز و پرخطر به بوشهر بازگشت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: سعید کشمیری با اشاره به افزایش روز افزون بیماران کرونایی در استان بوشهر اظهار داشت: مبتلایان این بیماری که قبلاً روزانه حدوداً 50 نفر شناسایی می‌شد اکنون به مرز 300 نفر در روز رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران بستری در بخش کرونا بیمارستان‌های استان خبر داد و بیان کرد: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان بوشهر اکنون به بیش از 195 نفر رسیده که نشان از خیزش مجدد ویروس کرونا در استان است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه استفاده از لوازم مقابله با کرونا از جمله ماسک کاهش یافته است افزود: مردم باید همانند قبل برای مصون ماندن از ابتلا به بیماری کرونا همه جوانب رعایت پروتکل بهداشتی از جمله استفاده مکرر از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر پرهیز از دورهمی‌ها، حضور در  تجمعات و مراسم فاتحه و جشن‌ها گفت: براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، شهر بوشهر از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت داد که این مهم بر اساس افزایش بستری‌های کرونایی تعیین می‌شود.

کشمیری از مجموع 10 شهرستان استان بوشهر یک شهرستان قرمز و 3 شهرستان نارنجی دانست و افزود: اکنون بوشهر در وضعیت قرمز و دشتستان، گناوه و دیلم در شرایط نارنجی قرار دارد.

آمار بستری کرونایی روزانه بیشتر از 10 نفر در روز از میان 100 هزار نفر جمعیت به معنای داشتن وضعیت قرمز و بسیار پرخطر است و میزان تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان روند افزایشی گرفته و به حدود 200 بستری رسیده است.

به گفته دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر اکنون تعداد بیماران بستری در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر حدود 200 نفر است که 10 درصد آنها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

کشمیری با بیان اینکه روز گذشته 3 نفر به جمع فوتی‌های کرونایی استان بوشهر افزوده شد گفت: تعداد فوتی‌های کرونایی استان بوشهر به مرز 900 نفر رسیده و این درحالی است که از آغاز شیوع کرونا تاکنون 24 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

با اعمال محدودیت‌های کرونایی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از دی‌ماه سال گذشته به غیر از شهرستان تنگستان همه 9 شهرستان استان بوشهر در وضعیت آبی قرار گرفتند اما با توجه به برخی عادی انگاری‌ها و سهل‌انگاری‌ها به تدریج رنگ کرونایی این شهرستان‌ها به زرد و نارنجی تغییر کرد.

هم‌اکنون وضعیت شهرستان‌های گناوه، دیلم و دشتستان در شرایط نارنجی و دشتی، تنگستان، کنگان، دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وقتی شهرها از نظر شیوع کرونا تغییر وضعیت می‌دهند، محدودیت‌ها و مشاغل تعطیل نیز نسبت به وضعیت کرونایی تغییر می‌کند.

بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در شهرهای قرمز مشاغل گروه‌های 2، 3 و 4 و در شهرهای نارنجی مشاغل گروه‌های 3 و 4 و در شهرهای زرد مشاغل گروه 4 تعطیل هستند و از اول آذرماه مشاغل ضروری گروه‌های یک در همه شهرها فعال هستند و بدون تعطیلی فعالیت می‌کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.