حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » انتخابات شوراها فرصتی برای پیگیری مطالبه‌های بانوان است

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا یکی از بهترین فرصت‌های حضور بانوان است که می‌تواند موقعیت‌هایی برای آنها فراهم کند تا مطالبه‌های خودرا را بهتر، راحت تر و باقدرت بیشتری پیگیری کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مریم آذرشب در نشست مجازی "روزی برای تو" به مناسبت روز دختر با دانشجویان پیام نورگناوه افزود: بانوان ایران اسلامی جایگاه والایی در عرصه‌های مختلف از جمله انتخابات دارند و باید خود را در معرض انتخاب قرار دهند که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بهترین فرصت است.

وی اظهارداشت: بانوان دوشادوش مردان غیور در تمامی میادین حضور داشته‌اند و هیچ قدرتی نخواهد توانست بر نقش و حضور آنها در سرزمین عزیزمان قلم نادیده گرفتن بکشد.

آذرشب گفت: در سال‌های اخیر که بخشی از مطالبات زنان و خانواده و انتظارات و توقعات آنها منجر به نتیجه شده‌است، مرهون تلاش و حضور متعهدانه و مسئولانه این قشر بوده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم عرصه‌ها و فرصت‌های حضور بیشتری را  در اختیار زنان آگاه و دانا و توانمند قرار دهیم، گفت: در دولت دوازهم با تکلیف به قانون اختصاص ۳۰ درصد از پست‌‍‌های مدیریتی به بانوان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ارتباط و تعامل با شما دانشجویان جستجوگر، مطالبه گر و پرسشگر تعهد و مسئولیت ما  را نسبت به جامعه بیشتر می‌کند و این تلگنر را به مسئولان می‌زند که اگر مسئولیتی را قبول کرده‌ایم باید توانایی پاسخ به انتظارات و مطالبات اقشار و اصناف مختلف را داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: اگر انتظاراتی که از ما مسئولان وجود دارد مناسب پاسخ داده نشود مخاطب دانا و آگاه با پرسشگری و جستجو گری آن را مطالبه خواهد کرد.

وی ادامه داد: مخاطب آگاه که نسبت به حقوق و انتظارات خود دانش و آگاهی دارد انتظارات مناسب، معقول، واقع گرایانه دارد و تمام تلاش خود را برای به دست آوردن آن خواهد کرد و این نقطه و جایگاهی است که امید دارم تمام دختران سرزمین ایران با دانش افزایی، توانمندسازی و ارتقای توانمندی‌های خود، فرصت و عرصه‌های بیشتری را از آن خود کنند.

وی اضافه کرد: ما باید برای ساختن آینده‌ای که فرصت‌های آن عادلانه تقسیم می‌شود تلاش کنیم و برای ساخت این آینده به مادران و زنان گذشته و آیندگان مدیون هستیم.

آذرشب گفت: دانشجویان دختر با  پویایی، جستجو گری، پرسشگری و مطالبه گری خود از نظام اداری و اجرایی دریغ نکنند.

وی افزود: باتوجه به اینکه زمینه ارتباط و تعامل با سیستم اداری برای بانوان فراهم شده است، به نگاه علمی و پرسشگر شما نیاز دارد ، زیرا این روند ل باعث خواهد شد تا تصمیم‌های و برنامه ریزی‌ها و سیاست گذاری‌های نزدیک به واقعیت اتفاق بیافتد.

وی بیان کرد: در این راستا و با اعتقاد بر بهره گیری تمامی ذی نفعان و ذی ربطان در تنظیم برنامه‌ها و سیاست گذاری ها و تصمیم‌هایی که باید برای حوزه زنان و خانواده اتخاذ شود، تلاش کردیم در تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان بوشهر به صورت کامل بومی با تاکید بر شهرستان‌های ده گانه استان این کار به این مناطق  واگذار شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت:  بدین منظور در شهرستان‌ها با تشکیل پنل نخبگان و خبرگان برای شناسایی مسئله اولویت دار حوزه زنان و خانواده و حل آن تصمیم بگیرند و راهکار ارائه دهند.

در پایان این نشست که به همت دانشگاه پیام نور گناوه برگزار شد، دانشجویان سئوالات مختلفی مطرح کردند که به آنها پاسخ داده شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.