حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » ۶ کیلومترمربع لکه نفتی محدوده میدان نفتی ابوذر پاک‌سازی شد

۶ کیلومترمربع لکه نفتی محدوده میدان نفتی ابوذر پاک‌سازی شدمدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات مقابله با آلودگی نفتی به مساحت ۶ کیلومترمربع لکه نفتی در محدوده میدان نفتی ابوذر ( واقع در آب‌های خلیج فارس) پاک‌سازی شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: سیاوش ارجمندزاده افزود: در پی دریافت گزارش مبنی بر آلودگی نفتی در محدوده آب‌های استحفاظی استان، بلافاصله هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیم‌ها و آغاز عملیات پاک‌سازی انجام شد.

وی بیان کرد: در این زمینه با استفاده از چهار نوبت خدمات پروازی و۲ نوبت پایش دریایی توسط شناورهای ناجی از بنادر عامری وخارگ و همچنین رصد تصاویر ماهواره ای، ارزیابی و بررسی محدوده مورد نظر انجام شد.

ارجمندزاده ادامه داد: پس از ارزیابی میزان آلودگی و باتوجه به حساسیت موضوع، طرح استانی و متعاقب آن طرح ملی مقابله با آلودگی نفتی در دریا در دستور کار قرار گرفت.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با اعزام تیم‌های تخصصی، عملیات امحا لکه‌های نفتی به وسعت حدود ۶ کیلومتر مربع با مشارکت سه شناور از بندر بوشهر، بندر امام و شرکت نفت فلات قاره در ٤٨ ساعت و تحت فرماندهی این اداره کل باموفقیت به پایان رسید.

ارجمندزاده افزود: یکی از وظایف و اولویت‌های حاکمیتی و نظارتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صیانت از محیط زیست دریایی است که در این ارتباط از هیچ تلاشی دریغ نمی‌شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.