حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » طرح پیشگیری و مهار آتش‌‎سوزی در بوشهر تدوین شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح پیشگیری و مهار سریع آتش‎سوزی‎‌ها در این اداره‌کل تدوین و به کمیته بحران استانداری بوشهر ارائه شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: فرهاد قلی نژاد افزود: این طرح در روزهای آینده با همکاری جوامع محلی، دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی به اجرا در خواهد آمد.

وی بیان کرد: محور این طرح اطلاع رسانی، آموزش همراه با کنترل بیشتر زیستگاه‎های استان بوشهر با همکاری جامعه محلی و شهروندان است.

قلی نژاد ادامه داد: در این طرح در کنار آموزش یک سری اقدامات عمرانی و فیزیکی نیز پیش بینی شده که در صورت تامین اعتبار تلاش لازم برای انجام آن صورت خواهد گرفت تا مراتع، گونه‎های گیاهی و جانوری استان بیشتر و بهتر حفاظت شود.

وی اظهارداشت: در جریان آتش‌سوزی اخیر شاهد نقش آفرینی بی بدیل مردم بودیم و علاقه و حساسیت هم استانی‎ها به طبیعت بخوبی در شهرستان‎های تنگستان و طبیعت نمایان شد.

قلی نژاد گفت: در هنگام وقوع آتش‌سوزی بدون هماهنگی به محل ورود نشود تا از پیش آمدن حوادث ناگوار جلوگیری شود.

وی افزود: در فراخوان‎های که داده می‌شود مردم می‎توانند به ادارات محیط زیست، فرماندای‌ها و بخشداری‎ها اعلام آمادگی کنند تا در صورت نیاز از ظرفیت مردم استفاده خواهیم کرد زیرا حفظ محیط زیست و مهار آتش‎ها بدون وجود ظرفیت مردمی محقق نمی‎شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.