حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » فرش قرمز بوشهری‌ها برای مسافران نوروزی/ تکاپو برای میزبانی شایسته

 فرش قرمز بوشهری‌ها برای مسافران نوروزی/ تکاپو برای میزبانی شایستهاستان بوشهر در ایام نوروز دارای آب و هوایی مناسب است و مسئولان و مردم مهمان‌نواز این استان خود را آماده میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران می‌کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: استان بوشهر دارای جاذبه‌های گردشگری متعددی است و در ایام نوروز با توجه به وضعیت مطلوب آب و هوایی، افرادی از نقاط مختلف کشور به این استان سفر می‌کنند تا از جاذبه‌های گردشگری استان استفاده کنند.

دریا و ساحل را می‌توان یکی از مهمترین ظرفیت‌های گردشگری بوشهر دانست؛ از شمال تا جنوب این استان بیش از ۷۰۰ کیلومتر ساحل وجود دارد که همواره به عنوان یکی از مهمترین جاذبه‌ها برای گردشگران محسوب می‌شود.

وجود نخلستان‌های سرسبز و زیبا، کوه نمک، بازارهای تجاری در نقاط مختلف چشم‌اندازهای صنعتی از جمله پارس جنوبی، میراث فرهنگی و بناها و اماکن تاریخی، صنایع دستی زیبا و منحصر به فرد، مناطق طبیعی و مراتع سرسبز و… از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بوشهر محسوب می‌شوند.

استان بوشهر در کنار این ظرفیت‌های گردشگری، مردمی مهمان‌نواز و خون‌گرم دارد که باعث شده تا مردم نقاط مختلف کشور بوشهر را به عنوان هدف گردشگری خود مشخص کنند و در این ایام به استان بوشهر سفر کنند.

بر اساس پیش‌بینی مسئولان استان بوشهر بیش از هشت میلیون نفر در ایام نوروز به بوشهر سفر می‌کنند که انتظار می‌رود تلاش شود امکانات و اقلام مورد نیاز این افراد در این ایام تأمین و توزیع شود.

طی روزهای اخیر مسئولان استان بوشهر و شهرستان‌های مختلف استان تکاپو برای آماده سازی استان برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی را بیشتر کرده و امید می‌رود که میزبانی شایسته‌ای از گردشگران انجام شود.

 

بوشهر آماده میزبانی شایسته از مسافران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: به منظور میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در استان تلاش و برنامه‌ریزی گسترده‌ای صورت گرفته است.

اسماعیل سجادی منش با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای جاذبه‌های متعدد گردشگری است افزود: استان بوشهر هر ساله در ایام نوروز یکی از استان‌هایی که بیشترین تعداد مسافران نوروزی را دارد.

وی برخورداری از دریا، سواحل و طبیعت زیبا را یکی از مهمترین جاذبه‌ها برای حضور گردشگران دانست و اضافه کرد: مهمان‌نوازی شایسته مردم این استان باعث شده تا مسافران و گردشگران بوشهر را به عنوان نقطه هدف گردشگری انتخاب کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای اقامت گردشگران در استان خبر داد و افزود: هماهنگی لازم برای برنامه ریزی در زمینه اسکان و خدمات دهی به مسافران نوروزی انجام شده است.

وی اضافه کرد: تلاش داریم از تمام ظرفیت‌های استان بوشهر برای اسکان مسافران و گردشگران بهره برده و میزبان خوبی برای هموطنان باشیم.

 

اختصاص کلاس‌های درس برای اسکان مسافران

هرچند استان بوشهر در زمینه برخورداری از امکانات مناسب برای اسکان و اقامت گردشگران با کمبودهایی روبرو است ولی اختصاص کلاس‌های درس می‌تواند تا حدودی این کمبودها را جبران کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: در راستای تأمین محل اقامت مسافران نوروزی در مدارس استان هماهنگی و برنامه‌ریزی لازم انجام شده است.

کامبیز یوسفی از برنامه‌ریزی برای اسکان مسافران نوروزی در ۳۱۶ مدرسه در نقاط مختلف استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در مجموع هزار و ۱۲۳ کلاس درس میزبان مسافران نوروزی خواهد بود.

وی با اشاره به فعالیت ۱۹ پایگاه اسکان در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود پس از دو سال سیطره کرونا، امسال شاهد حضور گسترده مسافران نوروزی در استان باشیم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: ۲۵ کلاس در گروه الف و با امکانات ویژه شامل تلویزیون، یخچال، فرش و سایر امکانات رفاهی تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ کلاس در گروه ب با امکانات وسایل خنک کننده و فرش فراهم شده است اضافه کرد: هزار و ۱۲ کلاس درس نیز بدون هیچ گونه امکانات خاصی آماده سازی شده است.

یوسفی با اشاره به اینکه امکان رزرو مدرسه برای اسکان در استان بوشهر از امروز آغاز شده است افزود: اسکان مسافران نوروزی از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین سال آینده ادامه دارد.

 

آمادگی نیروی انتظامی

طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند آغاز می‌شود و تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ ادامه دارد و در استان بوشهر نیز آمادگی لازم برای این منظور ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: ۴۰۰ دستگاه خودرو در سراسر استان برای برقراری امنیت و کاهش تصادفات آماده هستند.

سردار سوسنی افزود: ۱۴۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت به ناوگان نیروی انتظامی اضافه شده است تا بتوانند به برقراری امنیت کمک کنند.

وی گفت: در رزمایش ترافیکی نوروز علاوه بر نیروی انتظامی، حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس، شهرداری، امداد و نجات و آتش نشانی مشارکت دارند.

 

آمادگی ۴۰۰ امدادگر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر نیز پیش از این گفته بود: با توجه به وضعیت آب و هوا مناسب استان و وجود ظرفیت‌های مختلف سیاحتی تفریحی امسال حجم مسافر قابل توجه پیش‌بینی شده است.

غلامرضا حاجیانی از آمادگی امداد و نجات هلال احمر استان بوشهر برای خدمات‌رسانی به گردشگران و مسافران خبر داد و بیان کرد: اقدامات لازم برای خدمات‌رسانی در همه عرصه‌ها آماده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از راه‌اندازی ۲۰ پایگاه امداد و نجات در استان خبر داد و تصریح کرد: ۲۰ پایگاه امداد و نجات در عرصه جاده، دریا، سواحل، کوهستان و سگ‌های زنده‌یاب ایجاد شده که ۴۰۰ امدادگر در این عرصه فعال شده‌اند.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی در روستاها افزود: در این زمینه ۱۴۷ خانه هلال در روستاهای استان بوشهر راه‌اندازی شده است.

 

آمادگی استان برای میزبانی از مسافران

استاندار بوشهر نیز گفته است که پیش‌بینی می‌شود حدود هشت میلیون مسافر به استان بوشهر سفر کنند که باید آمادگی لازم را در این زمینه داشته باشیم.

احمد محمدی‌زاده در رزمایش ترافیکی نوروز و در جمع یگان‌های انتظامی و امدادی گفت: در دو سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی و اعمال محدودیت‌ها، از مسافرت‌های نوروزی خبری نبود، ولی امسال با پیش بینی مسافرت‌ها و افزایش تردد در جاده‌ها باید همه دستگاه‌های متولی آماده خدمت رسانی به مردم باشند.

وی اضافه کرد: یکی از راهبردهای مهم و از تأکیدات رئیس جمهور کاهش ۵۰ درصدی تلفات جاده‌ای است که با کمک رانندگان، مردم و رعایت قانون و مقررات و در کنار آن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توان شاهد نوروز خوبی در سال ۱۴۰۱ باشیم.

وی گفت: اگر چه از دو ماه گذشته مسافرت‌ها به استان آغاز شده، اما اوج آن از ۲۵ اسفند تا ۱۴ فروردین است که تمام دستگاه‌های امدادی و خدماتی و فرمانداری‌ها برای استقبال از مسافران نوروزی آماده هستند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: قرار است در طول ایام نوروز سرعت مجاز رانندگی در شب و روز ۱۰ کیلومتر کم شود و در ورودی شهرهایی که بیشترین گردشگر را دارند مدیریت ترافیک صورت گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.