حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهای بهشت لا اله الا الله است.


» » » » امسال ۳۵۰ هزار تن میوه از باغات مراغه برداشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: براساس پیش‌بینی‌های کارشناسی، امسال حدود ۳۵۰ هزار تن میوه از باغات شهرستان برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: اسماعیل کریمی اصل افزود: موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی این شهرستان، بستر مناسبی برای تولید محصولات باغی بوده و باغداران آن نیز با بهره گیری از شیوه های نوین کشاورزی، موفق به تولید این میزان محصول می شوند.

وی ادامه داد: در این راستا و در تابستان و بهار سال جاری حدود ۲۵ هزار تن انواع سیب تابستانی، هلو، شفتالو، گیلاس و انواع میوه‌های دانه دار و هسته دار در باغات این شهرستان تولید شده است.

وی اضافه کرد: محصولات باغی تولید شده در این شهرستان به دلیل کیفیت مناسب روانه بازارهای شهرها و استان های همجوار، و سایر نقاط کشور شده و در برخی موارد نیز به خارج کشور صادر می شوند.

وی گفت: بخش عمده میوه‌های صادراتی تولید شده در مراغه به کشورهای روسیه، حاشیه خلیج فارس، هندوستان، پاکستان، عراق و کشورهای آسیای میانه صادر می‌شود.

وی افزود: با وجود کاهش بارندگی، شرایط نامساعد جوی و خشکسالی تولید میوه در باغات این شهرستان کاهش محسوسی نیافته و این شهرستان امسال نیز از قطب های تولید محصولات باغی شمالغرب کشور است.

وی اضافه کرد: همچنین امسال پیش بینی می شود حدود ۳۰۰ هزار تن سیب پاییزه از باغ‌های مراغه برداشت شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.