حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » میانگین نرخ تورم در آذربایجان شرقی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، گفت: میانگین نرخ تورم در آذربایجان شرقی دو درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: داود بهبودی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی کمتر از میانگین کشوری است، اظهار داشت: نرخ تورم در استان برخلاف نرخ بیکاری که کمتر از میانگین کشور است، بسیار نوسانی است و در مجموع شاخص‌ها، بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه در محاسبه نرخ تورم، میانگین قیمتی 360 قلم کالا محاسبه می‌شود، افزود: برخی کالاها 60 درصد و برخی 20 درصد افزایش قیمت دارند ولی میانگین این محاسبات، نزدیک به 40 درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: در دو سه ساله اخیر مخصوصاً از سال 97 تاکنون، میانگین تورم استانی ماهانه، فصلی و دوازده ماهه و نقطه به نقطه از میانگین کشور بالاتر است.

وی با اشاره به دلایل بالا بودن میانگین نرخ تورم کالایی در آذربایجان شرقی گفت: بخشی از علت بالا بودن نرخ تورم در استان، به سبد مصرفی ما برمی‌گردد که برخی کالاهایی مصرف می‌شود که شاخص قیمتی بالایی دارد.

بهبودی تصریح کرد: نرخ تورم آذربایجان شرقی، هم در شاخص خوراکی و هم در شاخص خدماتی و غیرخوراکی و مسکن و... از میانگین کشور دو درصد بالاتر است.

وی افزود: اگر نرخ تورم کشوری حدود 40 درصد باشد، در آذربایجان شرقی، نرخ تورم سالانه حدود 42 درصد است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.