حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» منتشر شد

کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» منتشر شدکتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره»، اثر استاد میرعباس آل یاسین، از فعالان هنری تبریز و پیشکسوت حوزه عکاسی، به همت انتشارات ریتم و با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری نغمه آفرینش هنر، منتشر و روانه بازار کتاب شد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: مدیر انتشارات ریتم روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: در دنیای امروز، عکس و عکاسی به دلیل اینکه سندساز مهمی هستند، نقش بی‌بدیلی در زندگی افراد بشر دارد؛ بویژه عکاسی پرتره که نشانگر هویّت اشخاص، تاریخ‌نگار و بیانگر هویت اجتماعی و فرهنگی است.

 جواد کریم نژاد با اشاره به محتوای کتاب و قلم روان مؤلف آن گفت: کتاب حاضر، تألیف و ترجمه‌ای است به قلم سلیس استاد میرعباس آل‌یاسین، که با هدف آموزش مقدماتی عکاسی دیجیتال عمومی و با تأکید بر عکاسی پرتره به رشته تحریر درآمده و با طرح مباحثی همچون نحوۀ نور دهی و نورسنجی، میدان وضوح، زاویه دید لنزها، فوکوس، پردازش دیجیتال، ترکیب‌بندی و سرعت شاتر ضمن ارائه نگاهی نو در عرصه هنر خلاقانه عکاسی، سعی در انتقال بیشترین اطلاعات با کمترین جملات داشته و این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمای تصویری مناسبی برای علاقمندان به حرفۀ عکاسی مؤثر واقع شود.

وی اضافه کرد: در بخشی از مباحث کتاب، مؤلف که خود نزدیک به پنج دهه تجربۀ عکاسی حرفه‌ای دارد، ضمن بهره‌مندی از کتب و مقالات تأثیرگذار نویسندگان خارجی در رشتۀ عکاسی، تجارب عکاسی خود را با مخاطب به اشتراک گذاشته است.

بنابراین گزارش، میرعباس آل‌یاسین، از هنرمندان مؤلف، پیشکسوت خوش ذوق و پر تلاش تبریزی است که پیش از این نیز کتاب‌های آموزش عکاسی با عنوان «عکاس: تکنیک و هنر عکاسی» (سال ۱۳۶۹)، مجموعه عکس «آذربایجان، مجموعه‌ای از زیبایی‌ها»، مجموعه عکس‌های استاد شهریار با عنوان «لحظه‌های بی‌تکلّف» (سال ۱۳۸۶)، مجموعه عکس‌هایی در قالب کتاب و کارت پستال و جزوه‌های آموزش عکاسی برای دانشجویان و هنرجویان عکاسی را انتشار داده است. همچنین  اخیراً کتاب «عکاسی سیاه و سفید در قرن ۲۱» به همت نشر ریتم(۱۴۰۱) نیز از این پیشکسوت هنر عکاسی منتشر شده بود.

آل یاسین علاوه بر فعالیت در هنر عکاسی، در زمینۀ هنر بازیگری تئاتر و فیلم نیز فعالیت داشته و به ایفای نقش در چندین نمایش و فیلم پرداخته است و داوری چند دوره متوالی جشنواره  فیلم و عکس وحدت، جشنواره‌های مختلف هنری و مؤسسی انجمن هنر عکاسی استان آذربایجان‌شرقی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب «عکاسی دیجیتال و پرتره» در قطع وزیری و در ۲۲۴ صفحه تمام رنگی با شمارگان هزار نسخه به زیور طبع آراسته شده است و علاقه مندان می‌توانند در تبریز از «کتابفروشی مانا و کتابشهر تبریز» نسبت به تهیه آن اقدام کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.