حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » ضرورت قدردانی از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ضرورت قدردانی از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه

ضرورت قدردانی از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشهنماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: باید بتوانیم از خدمات ارزشمند صاحبان فکر و اندیشه در زمینه‌های مختلف قدردانی کنیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم شامگاه سه شنبه در آئین تجلیل از یک قرن خدمات علمی، فرهنگی و دینی دکتر احمد صبوراردوبادی که با حضور جمعی از مسئولان استانی و اصحاب فضل و فرهنگ در تبریز برگزار شد، ضمن تبریک روز قلم به اصحاب قلم و فرهنگ اظهار کرد: برگزاری آئین بزرگداشت یکی از اساتید بنام و برجسته کشور در این روز که به نام روز قلم نام گذاری شده است، اتفاق مبارکی است.

وی، فعالیت‌های دینی، علمی و فرهنگی استاد اردوبادی را شایسته تقدیر دانست و گفت: دکتر اردوبادی ذوق و علاقه خاصی به مطالعه و اصول علمی در تمام زمینه‌ها داشته‌اند و از این رو آثار و تالیفات قابل توجه و بسیاری درحوزه‌های مختلف از وی به چاپ رسیده است.

آل‌هاشم افزود: اگر بتوانیم خدمات علمی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و حتی هنری ایشان را در بیش از یکصد سال عمر بابرکتشان در بخش‌های مختلف بررسی کنیم، آنقدر فراوان و در دایرۀ وسیعی تحقق یافته است که شرح کامل یک‌یک آنها حقیقتاً در فرصت محدود یک مجلس، امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به تألیف چندین کتاب با محوریت اعتیاد توسط دکتر اردوبادی، گفت: ایشان کتاب‌هایی را با محوریت اعتیاد به عنوان بلای قرن دردهه‌ی پنجاه تألیف کرده‌اند که هنوز نه در سطح کشوری و نه در سطح جهانی خطر این بلای خانمانسوز احساس نمی‌شد و این نشان از ژرف‌نگری و دقت نظر این استاد ارجمند دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به فعالیت‌های دکتر اردوبادی گفت: در این چند دهه عمر دکتر اردوبادی، ما می‌توانیم آثار و تالیفات منتشر شده وی را در زمینه مشکلات و مسائل مورد ابتلای عموم، ارتباطات و همکاری با مراکز علمی و دینی و شخصیت‌ها و سمینارها، نوآوری‌های علمی در فرهنگ معاصر، تأسیس و اداره مرکز تحقیقات علمی و دینی در دانشگاه و انجمن علمی و انجمن مذهبی دانشگاه و همچنین خدمات پزشکی و تأسیس هیات پزشکی تبریز و درمان رایگان مستمندان، اظهار نظرها و مقالات علمی و در نهایت شاگردان و تربیت یافتگان در جلسات استاد اردوبادی تقسیم‌بندی کنیم و مورد تحلیل قرار بدهیم.

وی همچنین در ادامه خواستار اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای چاپ بخشی از آثار دکتر اردوبادی که هنوز به زیور طبع اراسته نشده‌است، شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.