حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » آلودگی هوای سردشت به ۷ برابر حد استاندارد رسید

 آلودگی هوای سردشت به ۷ برابر حد استاندارد رسیدرئیس اداره محیط زیست سردشت گفت: امروز شنبه در اثر وقوع پدیده گرد و غبار، آلودگی هوای سردشت به ۷ برابر حد مجاز رسید و در وضعیت بسیار ناسالم و خطرناک قرار گرفت.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: خالد بایزیدی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای سردشت اظهار کرد: همچنین با توجه به آمار ثبت شده در ایستگاه سنجش، شب گذشته میزان آلایندگی هوا در سطح شهرستان ۱۵۱۱ میکروگرم بر متر مکعب بود که ۱۰ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد بود.

وی با بیان اینکه میزان آلایندگی اکنون کمی کاهش یافته است، افزود: میزان ذرات معلق در هوای سردشت به ۱۰۸۴ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که ۷ برابر بیش از حد مجاز و میزان استاندارد است و وضعیت کیفیت هوا را در شرایط خطرناک و بسیار ناسالم قرار داده است.

رئیس اداره محیط زیست سردشت بیان کرد: آلودگی هوا منشأ خارج داشته و از طریق کشور عراق و وزش باد شدید از مرزهای غربی وارد شده است.

وی از شهروندان خصوصاً زنان باردار، کودکان خردسال، بیماران آسمی و قلبی و عروقی و جانبازان شیمیایی شهرستان خواست که از ترددهای غیر ضروری در بیرون از خانه به طور جد پرهیز کنند و کسانی که در بیرون از خانه هستند حتماً از ماسک استفاده کنند.

در اطلاعیه‌ای از آموزش و پرورش مدارس سردشت منتشر شده شهر و روستا در نوبت بعد از ظهر غیر حضوری و از طریق شبکه شاد برگزار خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.