حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : همه كمال در سه چيز است : 1ـ فهم عميق در دين 2ـ صبر بر مصيبت و ناگوارى 3ـ اندازه گيرى خرج زندگانى


» » » » ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان‌غربی امکان احیاء ندارد/حمایت کامل دولت از سرمایه‌گذاران

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲۰۰ واحد صنعتی و تولیدی به دلیل فرسودگی امکان فعال‌سازی و احیاء آن وجود ندارد و باید سرمایه‌گذار از ابتدا اقدام به راه‌اندازی واحد خود کند که در این صورت مورد حمایت کامل دولت قرار می‌گیرد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: از سالیان گذشته بسیاری از واحدهای تولیدی در آذربایجان‌غربی از وضعیت چندان مناسبی برخوردار نیستند و به سبب مشکلات مختلف، در حالت راکد یا نیمه‌راکد قرار دارند.

به‌گفته مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی، در حال حاضر 350 واحد صنعتی غیرفعال در سطح استان وجود داشته و یک چهارم واحدهای صنعتی مستقر در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی آدربایجان‌غربی در حالت رکود به سر می‌برند.

حسن حاتمی همچنین با توجه به این شرایط تاکید کرده که یک حرکت جهادی در راستای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی به منظور کمک به صنعتگران و تولیدکنندگان و جذب سرمایه‌گذاران جدید در استان آغاز شده است.

وی عنوان کرده که در هفته دولت امسال، 9 طرح صنعتی با اعتبار 12 هزار میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم بیش از 300 نفر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان‌غربی افتتاح می‌شود.

این در حالی است که بیش از نیمی از واحدهای صنعتی آذربایجان‌غربی به‌علت کمبود نقدینگی راکد بوده و همچنین نبود بازار مناسب محصولات نیز از سایر رکود کارخانه‌های استان برشمرده می‌شود. از سوی دیگر مشکل تامین مواد اولیه و نیز نقصان ماشین‌آلات از سایر مشکلاتی است که برای رکود کارخانه‌های آذربایجان‌غربی عنوان شده است.

«کاظم» یکی از کارآفرینان استان اظهار داشت: در شرایط کنونی تامین مواد اولیه به سبب گرانی و افزایش چند برابری آن با مشکل مواجه است و کار و تولید را دچار مشکل کرده است.

«علی امینی» دیگر تولیدکننده ارومیه‌ای گفت: در سالیان گذشته به ویژه از آغاز پیدایش بیماری کرونا، دست به تعدیل نیرو زده‌ام چون توان پرداخت حق و حقوق کارگران را ندارم و اگر تسهیلات بلندمدت با سود کمتر و مناسبتر به واحدهای تولیدی تزریق شود شاید بتوان گوشه‌ای از مشکلات را جبران کرد.

این در حالی است که استاندار آذربایجان‌غربی اخیرا گفته که 250 واحد صنعتی و تولیدی راکد سطح استان با حمایت دولت و همکاری بانک‌ها در دو سال گذشته احیا شده است.

محمدمهدی شهریاری همچنین اظهار داشته که بیش از 200 واحد صنعتی و تولیدی دیگر نیز به دلیل فرسودگی امکان فعال‌سازی و احیاء آن وجود ندارد و باید سرمایه‌گذار از ابتدا اقدام به راه‌اندازی واحد خود کند که در این صورت مورد حمایت کامل دولت نیز قرار خواهد گرفت.

وی بدهی‌های بانکی برخی واحدهای تولیدی سطح استان را در حدود 10 هزار میلیارد ریال عنوان کرده و گفته که این واحدها، روند فعال‌سازی پیچیده‌ای دارند چون تزریق نقدینگی به این واحدها تنها بدهی آنها را افزایش می‌دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.