حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : محبوب ترین برادران نزد من کسی است که عیب های مرا به من هدیه دهد.


» » » » مردم ارومیه از عدم روشنایی جاده چی‌چست ناراضی هستند؛ جاده‌ای با تابلوی خطر مرگ

مردم ارومیه از عدم روشنایی جاده چی‌چست ناراضی هستند؛ جاده‌ای با تابلوی خطر مرگ حجم بالای تردد خودورها در جاده چی‌چست و گلمان‌خانه ارومیه به ویژه در ساعات پایانی روز، نبود آسفالت و خط‌کشی مناسب، گاردریل و از همه مهم‌تر نبود سیستم روشنایی جاده‌ای موجب نارضایتی مردم و همچنین تصادفات جرحی و فوتی در این محور شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: حجم بالای تردد خودورها در جاده چی‌چست و گلمان‌خانه ارومیه به ویژه در ساعات پایانی روز، نبود آسفالت و خط‌کشی مناسب، گاردریل و از همه مهم‌تر نبود سیستم روشنایی جاده‌ای موجب نارضایتی مردم و همچنین تصادفات جرحی و فوتی در این محور شده است.

روشنایی این جاده یکی از مطالبات اصلی مردم است که تاکنون محقق نشده و به نظر می‌رسد روشنایی این جاده در اولویت مسئولان نیست چرا که با گذشت چند سال این اتفاق هنوز رخ نداده است.

همچنین سرعت‌گیرهای بدون رنگ‌آمیزی و غیر‌استاندارد به مقدار فراوان در مسیر چی‌چست ارومیه دیده می‌شود که این سرعت‌گیرهای غیراستاندارد باعث استهلاک خودروها شده و صدای اعتراض ساکنان روستاها به خصوص مساکن گلمان را درآورده است.

بی‌شک توسعه بخش راه و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز جاده‌ها از مهم‌ترین نیازهایی است که باید به آن توجه کرد زیرا بر اساس آن فرایند چرخه حمل و نقل جاده‌ای شکل می‌گیرد، پس با توجه به اینکه ظرفیت ترافیکی این جاده، فراوان است بهسازی و تعریض جاده باید مورد توجه مسئولان ذیبربط قرار بگیرد.

 

جاده چی‌چست ارومیه مورد توجه مسئولان قرار نگرفته است

فرهاد حبیبی ساکن روستای کشتیبان با ابراز نارضایتی از عملکرد مسئولان و بی‌توجهی آنان نسبت به روشنایی جاده چی‌چست، گفت: این جاده یکی از جاده هایی است که به دلیل اتصال آن با دهکده ساحلی چی چست و گلمان بسیار پرتردد بوده در حالی که مورد توجه مسئولان استانی و شهری قرار نگرفته است.

وی بیان کرد: به دلیل عدم روشنایی لازم رانندگی در شب برای اهالی روستاها بسیار سخت بوده و همین موضوع سبب شده که مردم نسبت به این موضوع اعتراض کنند.

 

اهالی روستاهای جاده‌چیست از این جاده به عنوان جاده مرگ یاد می‌کنند

مهدی علی‌زاده ساکن روستای میاوق در این زمینه بیان کرد: علاوه بر نبود روشنایی کافی در جاده دریا وجود سرعت‌گیرهای نامناسب و غیراستاندارد انتظار می‌رود با اهتمام نهادهای ذی ربط این مشکل را برطرف کنند.

وی عنوان کرد: این مسیر از گذشته به دلیل وجود دریاچه ارومیه، پذیرای گردشگران زیادی از داخل و خارج استان بود و این جاده باریک کشش بار ترافیکی شدید به ویژه در ساعات پایانی روز را ندارد.

علی‌زاده با گلایه بیان کرد: عدم روشنایی و دید کافی رانندگان در شب‌ هنگام مشکلات عدیده‌ای را برای آنان فراهم کرده است و اهالی روستاها از این جاده به عنوان جاده مرگ یاد می‌کنند.

وی در ادامه گفت: چند سال گذشته برادرزاده‌ام در مسیر برگشت از محل کار خود که روزانه چهار بار از این جاده تردد می‌کرد به دلیل عدم روشنایی کافی با موتورسیکلت تصادف و جان خود را از دست داد.

علی‌زاده بیان کرد: کم عرض بودن مسیر، تردد کامیون‌های سنگین و بزرگ، موتورسیکلت‌ها، عبور گله‌های گوسفند، کنده شدن آسفالت و وجود سرعت‌گیرها همه از نواقص این جاده است که هر کدام می‌تواند تصادفی را رقم بزند.

 

روشنایی در مسیر جاده چی‌چست به صورت روشنایی نقطه‌ای است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی در ویژه روشنایی این جاده اظهار داشت: روشنایی مسیر محور جاده چی چست به صورت روشنایی نقطه‌ای و تقاطع‌ها توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌‌ای آذربایجان‌ غربی اجرا و در حال نگهداری است.

ارسلان شکری به سرعت‌گیر‌های جاده گلمان نیز اشاره کرد و گفت: در اسرع وقت به این سرعت‌گیرها رسیدگی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ غربی با بیان اینکه ایمنی راه به مدیریت صحیح بستگی دارد، افزود: نصب انواع علائم و تابلو‌ها، رعایت حریم، ایجاد شانه خاکی و استاندارد شیب جاده از مهمترین مقولاتی است که با اجرای درست آن ایمنی راه ارتقا می‌یابد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.