حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » تالاب زاویه سفلی با مشارکت جوامع محلی چالدران احیا شد

تالاب زاویه سفلی با مشارکت جوامع محلی چالدران احیا شدرئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران گفت: تالاب زاویه سفلی با مشارکت جوامع محلی احیا شده و اکنون وضعیت آبی آن پایدار و مطلوب است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: حجت آذریار اظهار کرد: با ارتقای آموزش‌های زیست محیطی و تبیین ارزش‌ تالاب برای جوامع محلی و حسب تعاملات انجام شده با کشاورزان حاشیه تالاب برای عدم برداشت بی رویه آب، مردم برای حفظ و احیای این تالاب ترغیب شده‌اند.

وی افزود: با توجه به وجود شرایط آبی مساعد در این تالاب، انتظار می‌رود در سال جاری انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر و بومی میهمان این میراث طبیعی باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست چالدران با اشاره به نقش ویژه جوامع محلی در حفاظت از تالاب‌ها ادامه داد: رویکرد مشارکتی به عنوان یک راهبرد برای جلب جوامع محلی و بومی بوده و گامی در مسیر صیانت از این میراث‌های طبیعی است.

آذریار در ادامه با بیان اینکه در سطح استان بیش از ۳۰۰ گونه پرنده شناسایی شده است، گفت: از این تعداد ۱۵۰ گونه پرنده در این حوزه شناسایی شده که از این تعداد هم نزدیک به ۱۰۰ گونه جزء پرندگان بومی شهرستان چالدران هستند.

وی یادآوری کرد: تالاب های ناور، خان گل، زاویه سفلی، پیر احمد، قوری گل و حاشیه‌ سد بارون از جمله منابع آبی مهم شهرستان چالدران هستند که بیش از یک هزار هکتار وسعت دارند.

شهرستان چالدران از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی قرار گرفته و یکی از مناطق بکر زیست محیطی این استان به شمار می‌رود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.