حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » » » اجراهای تئاتر در استان اردبیل از سر گرفته می‌شود

اجراهای تئاتر با نمایش "ایچیمده بیر آراز آددیملاییر" برای نخستین بار پس از شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل از سر گرفته می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا: نمایش ایچیمده بیر آراز آددیملاییر نخستین اجرای تئاتر در استان اردبیل پس از شیوع ویروس کرونا به شمار می‌رود که از ۶ تا ۱۵ بهمن ماه ساعت ۱۷ در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل پذیرای علاقه‌مندان هنرهای نمایشی خواهد بود.

این اثر به نویسندگی عارف مهتاب و کارگردانی غریب منوچهری کاری از گروه تئاتر مغان هنر است و عباس جاهد، نسترن اکبرزاده از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

بنابر اعلام روز یکشنبه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، علاقه‌مندان می‌توانند بلیت نمایش ایچیمده بیر آراز آددیملاییر را به روش اینترنتی خریداری نمایند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا از اسفند سال گذشته هیچ اجرایی برای مخاطبان در استان اردبیل به روی صحنه نرفته بود و حتی جشنواره تئاتر استانی نیز امسال بدون حضور تماشاگران و با اکران نمایش‌ها به صورت فیلم‌های از پیش ضبط شده، برگزار شد.

امکان اجرای تئاتر در سالن اصلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل و سایر مجتمع‌های فرهنگی و هنری شهرستانی اما با ۳۰ درصد ظرفیت سالن‌ها با هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی فراهم شده است و گروه‌ها نمایشی از این پس می‌توانند با رعایت مسائل بهداشتی اثرهای خود را به روی صحنه ببرند.

اجراها با توجه به شرایط فعالیت‌ها از سوی ستاد مقابله با کرونا در نقاط با وضعیت زرد و آبی پیش‌بینی شده است؛ بر این اساس تدارکات لازم نیز در نظر گرفته شده و البته فعالیت در مکان‌های اعلام شده، مقدور است اما در صورت تغییر وضعیت، تابع ضوابط اعلامی خواهد بود.

در حال حاضر تعداد فعالان حوزه هنرهای نمایشی شامل نویسندگان، بازیگران و کارگردانان در گروه‌های رسمی استان اردبیل نزدیک به ۶۰۰ نفر است و با در نظر گرفتن برخی افرادی که زیر نظر گروه‌های ثبت شده نیستند و به صورت آزاد یا فعالیت دوره‌ای دارند، مجموع فعالان این عرصه به نزدیک یک هزار نفر می‌رسد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، در نهایت به بیشتر کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا استان اردبیل، مجموع تعداد بیماران بدحال بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی این استان با روند نزولی کند از ۸۳ به ۶۲ نفر کاهش یافته است اما در شبانه‌روز گذشته ۲۷ بیمار جدید بستری شدند و ۲ نفر از مبتلایان به کووید- ۱۹ فوت کردند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.