حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » جمعیت استان اردبیل به سمت پیری حرکت می‌کند

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: میزان ولادت در این استان کاهش یافته و با این وضعیت جمعیت اردبیل رو به میانسالی و پیری در حال حرکت است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از ایرنا:  شهرام رسولی در نشست مدیران این اداره کل با استاندار اردبیل افزود: امسال در این مدت میزان ولادت در استان هشت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: تمام آمارها بر پایه ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی استوار بوده و ثبت احوال استان توانسته در سریع‌ترین زمان آمارهای حیاتی را ثبت کند.

وی  اضافه کرد: تعهد ثبت در ولادت ۹۹.۵ درصد و در فوت ۹۹.۲ در صد در مهلت قانونی بود که همکاران توانستند ۹۹.۸ درصد ولادت و ۹۹.۵ درصد فوت را در مهلت قانونی ثبت کنند.

رسولی تعداد دفاتر پیشخوان ارائه دهنده خدمات ثبت احوال را ۵۰ دفتر عنوان کرد و گفت: در خصوص خدمات الکترونیک ثبت احوال پیشقدم بوده و ۱۸ مورد از خدمات خود را بصورت الکترونیکی ارائه خدمت می‌کند.

 وی اظهار کرد: برای خدمت در مناطق روستایی ۳۶۰ مورد دهگردشی انجام شده و در ۲ بیمارستان و آرامستان بهشت زهرا جهت ثبت ولادت و فوت استقرار نیرو شده است.

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل نیز در این نشست گفت: فعالیت‌های ثبت احوال و آمار و تحلیل‌هایی که ارائه می‌دهد برای برنامه‌ریزی‌های مختلف بسیار مهم است، آمارهای ثبت احوال، وضعیت اجتماعی و واقعیت‌های جامعه را مشخص کرده و ساماندهی و نظم خدمات در جامعه را میسر می‌کند.

وی افزود: آمار ثبت احوال در خصوص ولادت، فوت، طلاق و ازدواج چشم‌اندازی واقع‌بینانه از وقایع اجتماعی ترسیم می‌کند.

معاون منابع و توسعه مدیریت استاندار اردبیل نیز در این نشست، ثبت احوال را جزو دستگاه پیشتاز در اجرای برنامه دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: در بحث برون‌سپاری و ارائه خدمات از طریق دفاتر پیشخوان،ثبت احوال اردبیل عملکرد مطلوبی داشته است.

یعثوب نژاد محمد افزود: در حال حاضر خدمات ثبت احوال برای ادارات و نهادها کاملا مشهود بوده و همه دستگاه‌های اجرایی از سیستم‌های دقیق ثبت احوال استفاده می‌کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.