حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فقيه حقيقى، زاهد در دنيا، مايل به آخرت و چنگ زننده به سنّت پيامبر اكرم(ص) است.


» » » » ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه‌های مدون است

ترویج کتابخوانی در اردبیل نیازمند برنامه‌های مدون استفرماندار اردبیل گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و رفع مشکلات حوزه کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان نیاز به برنامه‌های مدون دارد.  

...

به گزارش کاوش نیوز از استانداری اردبیل ، سیدمحمد اعتماد اعجازی روز شنبه در بازدید از عملیات بازسازی کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر کمتر از پنج درصد جمعیت اردبیل عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که این عدد بسیار نامطلوب است ، از طرفی نیاز به سالن های مطالعه ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: لازم است پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ها شناسایی و بررسی شوند تا در اولویت تخصیص اعتبارات عمرانی  قرار بگیرند.

وی به اجرای طرح "پیک کتاب" اشاره کرد و گفت: دسترسی آسان اعضای کتابخانه به منابع مکتوب، با اجرای صحیح این طرح بسیار مطلوب خواهد بود.

وی یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی را میزان چاپ کتاب و سرانه مطالعه دانست و افزود: توسعه علمی هر منطقه نیازمند ارتقای سطح دانایی بوده و دستیابی به دانایی در سایه گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه است و برای دستیابی به این هدف نیازمند ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در استان اردبیل هستیم.

وی ادامه داد: کتاب یک رسانه ارزشمند است و قرن هاست که همه ارزشمندی‌های فرهنگی، مذهبی، ملی ما توسط کتاب نسل به نسل منتقل شده است.

همچنین خواستار برنامه‌ریزی برای افزایش سرانه فضای مطالعه در مناطق محروم اردبیل شد.

وی اظهارامیدواری کرد کتابخانه عمومی شهید مطهری اردبیل پس از بازسازی به‌ عنوان یکی از مراکز فرهنگی شهر مورد بهره‌برداری بیشتر و بهتر شهروندان قرار بگیرد.

شهر اردبیل حدود ۵۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.