حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : بخيل را آسايشى نيست و حسود را خوشى و لذتى نيست و زمامدار را وفايى نيست و دروغگو را مروت و مردانگى نيست.


» » » » رخداد بهمن در ارتفاعات برفی و آتش سوزی مراتع اردبیل پیش‌بینی می‌شود

رخداد بهمن در ارتفاعات برفی و آتش سوزی مراتع اردبیل پیش‌بینی می‌شودمدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: به دلیل کاهش رطوبت جو و افزایش محسوس دمای هوا احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات پوشیده از برف و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها وجود دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: سیاوش محمدی با اشاره به پیش بینی وضعیت جوی استان اردبیل اظهار داشت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، طی سه روز آینده با پایداری شرایط جوی، آسمان استان غالباً صاف بوده و ضمن تداوم افزایش محسوس دما در سطح استان هوای نسبتاً گرمی خواهیم داشت.

وی افزود: از حوالی ظهر امروز به دلیل نفوذ سامانه کم فشار به منطقه، وزش بادهای جنوبی (گرمیج) آغاز شده و در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با تاکید بر هشدار صادره هواشناسی (شماره 3 سطح زرد) به دلیل کاهش رطوبت جو و افزایش محسوس دمای هوا، طی این مدت مخاطراتی از قبیل سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها، احتمال رخداد بهمن در ارتفاعات پوشیده از برف و احتمال آتش سوزی مراتع و جنگل‌ها وجود دارد.

محمدی ادامه داد: از روز سه شنبه (16 فروردین) با نفوذ پرفشار سطح زمین و شمالی شدن جریانات جوی ضمن کاهش نسبی دمای هوا، آسمان استان تا پایان هفته جاری نیمه ابری تا ابری انتظار می‌رود.

وی ضمن توصیف پدیده های مورد انتظار از تشدید جریانات جنوبی با افزایش محسوس دمای هوا خبر داد و گفت: این تغییرات آب و هوایی با حاکمیت هوای گرم سبب ذوب شدن برف در ارتفاعات می‌شود که احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آتش سوزی در مراتع و جنگل را به دنبال دارد که از مردم انتظار داریم تا از اطراق و چادر زدن در ارتفاعات، کوهپایه ها و رودخانه‌ها جلوگیری کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.