حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : فضيلتى چون جهاد نيست و جهادى چون مبارزه با هواى نفس نيست.


» » » » استکبار جهانی از آینده روشن ایران اسلامی نگران است

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج گفت: استکبارجهانی از آینده روشن نظام اسلامی نگران است و از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به کشورمان دریغ ندارد.

...

کاوش نیوز: آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی درخطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج افزود: کینه توزی استکبار جهانی درابعاد رسانه ای، فرهنگی و اقتصادی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بوده و هست.

وی ادامه داد: واکنش مردم انقلابی ایران دربرابر این توطئه ها، شعار مرگ برآمریکا است که ریشه در آرمان های انقلاب اسلامی دارد.

آیت الله حسینی همدانی به رویدادهای یوم الله 13 آبان اشاره کرد و افزود: حمله ماموران شاه خائن به دانش آموزان و دانشجویان درسال57 و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) درسال 58 از رویدادهای این روز به شمار می رود که در این حوادث نقاب از سیمای خائنان و دشمنان برداشته شد.

وی تبعید امام خمینی (ره) از عراق به ترکیه در سال 43 دیگر رویداد 13 آبان برشمرد و گفت: در این روز سه اتفاق مهم تاریخی یک موضوع مشترک به نام نفی ظلم و استکبار ستیزی وجود دارد.

امام جمعه کرج بیان داشت: 13 آبان امسال با ماهیت استکبار ستیزی خود حسایست ویژه ای دارد چرا که انقلاب اسلامی در میان دشمنی ها و خباثت های استکباری وارد چهل سالگی خود شده است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: امسال تلاش آمریکا را برای به صفر رساندن صادرات نفت شاهد بودیم که باید در یوم الله 13 آبان که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، پاسخ دشمنان را داد.

خطیب جمعه کرج گفت: آمریکا در تلاش است تا با جنگ روانی و اعمال تحریم ها، مشکلاتی برای کشورمان ایجاد کند در حالی که قسمت عمده این تحریم ها از گذشته اعمال شده و دشمنان در برابر اراده ملت ایران کاری از پیش نبرده اند.

وی یادآور شد: آمریکا پس از چهل سال ملت ایران را نشناخته و متاسفانه عده ای هم در داخل دائم سخن از سازش می زنند درحالی برای پیروزی بردشمن باید درمقابل او ایستاد نه باج داد.

امام جمعه کرج ادامه داد: از بین رفتن دشمنی اگر با اقتدار و عزت باشد ارزشمند است لیکن به فرموده امام راحل (ره)، بزرگترین ساده اندیشی آن است که فکر کنیم جهانخواران به ویژه آمریکا از ما و اسلام دست برداشته اند بنابراین نباید لحظه ای از دشمنان غافل ماند.

وی افزود: در سرشت سیاستمداران آمریکا کینه و دشمنی با اسلام ناب محمدی(ص) موج می زند و ذات این سیاست آمریکایی ضد معارف الهی و اسلامی است.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) همواره هشدار به دولت ها می دادند که خیال نکنند اگر به دامان آمریکا بروند خلاص می شوند در حالی که استکبار می خواهد حیثیت ملت ها را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: جوانان ایران اسلامی باید بدانند که نظام اسلامی اگر تقویت و محفوظ بماند با اهداف بلند الهی و پایه های محکم خود تبدیل به قدرت بین المللی خواهد شد.

خطیب جمعه کرج اظهار داشت: پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در خاورمیانه و غرب آسیا به ضرر استکبار جهانی و رژیم کودک کش اسرائیل است.

وی گفت: واکنش مردم به رفتار خصمانه کاخ سفید شعار مرگ بر آمریکا است که تنها شعار ایران اسلامی نیست بلکه در خیلی از کشورها سرداده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: آمریکا با انواع حیله ها می خواهد راهپیمایی یوم الله 13 آبان را کمرنگ کند لیکن ملت انقلابی ایران در این روز با حضور حماشی و باشکوه خود توطئه استکبار جهانی را نیز نقش همچون گذشته برآب خواهد کرد.

وی در خصوص اقدام کشورهای دانمارک و فرانسه گفت: دانمارک و پیش از آن فرانسه برای متهم کردن ایران، مواردی که درشان ایرانیان نیست به ملت ما نسبت دادند.

امام جمعه کرج گفت: وزارت خارجه کشورمان نباید در مقابل این اتهامات واهی فقط به محکومیت اکتفا کند بلکه پاسخ محکمی به این گونه اتهام ها داده شود چرا که اروپاییان به دنبال فرار از تعهدات خود هستند.

وی با اشاره به فرارسیدن پایان ماه صفر و برخی بدعت ها در اول ماه ربیع الاول گفت: بدعتی در سال های اخیر گذاشته شده که شب اول ماه ربیع جلوی مساجد جمع می شوند و شمع روشن می کنند.

وی افزود: این آدابی است که در دین نیست بنابراین ائمه مساجد و متولیان باید در این زمینه آگاهی بخشی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با قدردانی از حضور پرشکوه مسلمانان جهان دراربعین امسال گفت: این حرکت جهانی علاوه بر دستاوردهای بسیار از جمله وحدت اسلامی، پیام های گوناگونی را برای آمریکا و دشمنان اسلام داشت.

وی ادامه داد: وحشت دشمنان اسلام از این حرکت در سانسور خبری این حماسه جهانی و حمله ناجوانمردانه ارتش نیجریه به عزاداران حسینی (ع) مشهود بود.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: لازم است برای جلوگیری از سانسور خبری جهانی و حمله به شیعیان ، اقدامات بین المللی صورت گیرد و در این مسیر ایران اسلامی و حوزه های علمیه رسالت سنگینی برعهده دارند.

وی افزود: برای استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) می بایست موکب هایی در داخل کشور برپا شود.

امام جمعه کرج با اشاره به موضوع مهم زیارت حضرت اباعبدالله حسین (ع) در روز اربعین در کربلای معلی گفت: کسانی که فرصت رفتن به کربلای معلی را دراین روز ندارند می توانند اجتماعاتی در شهر در مراکز مقدس و امامزاده ها برپا کنند.

وی تاکید کرد: الگوی برداری از رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار(ع) از جمله موارد مهمی است که با توجه به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) باید مدنظر قرارگیرد.

امام جمعه کرج گفت: تاریخ زندگی اهل بیت (ع)، روش اجتماعی و موضعگیری های این بزرگواران در مسایل سیاسی درس و الگو برای مسلمانان است.

وی یاد آورشد: رسول خدا(ص) با درایت و تدبیر، موضعگیری های سیاسی، رفتار با سران ملت ها و مخالفان سیاسی داخلی داشتند که مسلمانان باید مطالعه کنند و وقت را به بطالت نگذرانند.

امام جمعه کرج با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: آن حضرت نیز در شرایط سخت سیاسی، تهدیدات فرقه ای و انحرافات عقیدتی، موازین ناب دینی را از گزند تحریف حفظ کردند و در تربیت شاگردان و ارشاد عمومی لحظه ای غفلت نداشتند.

وی با اشاره به آیات قرآنی در بحث مال اندوزی و انفاق افزود: دستورات دینی رعایت اعتدال را تاکید دارد زیرا افراط در مصرف، دیگران از حق خود محروم می شوند.

امام جمعه کرج اظهارداشت: قرآن کریم توصیه می کند از نعمت های حلال الهی بهرمند شوید که اصل استفاده کردن مورد نهی نیست بلکه انباشت و تجاوز کردن به حق دیگران نهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در دستگاه اداری به حقوق دیگران دست اندازی می شود و مسئول آن دستگاه دست متجاوز را قطع نمی کند مشمول آیات قرآنی است و به این موضوع پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تبار سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته کرج نیز گفت: در راه مبارزه با استکبار همیشه سختی هست و درطول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد آن بوده ایم که توطئه های دشمنان علیه نظام اسلامی نقش برآب شده است.

وی افزود: ایران اسلامی بهترین منابع را دارد که با مدیریت توام با برنامه ریزی باید از آنها نهایت بهره را برد و آنطور که امام راحل (ره) فرمودند در مقابل استکبار جهانی باید ایستاد.

محمدی تبار گفت: تحریم دشمنان مساله جدیدی نیست و درطول 40 سال پیروزی انقلاب اسلامی شاهد انوع کودتاها و فتنه ها از سوی دشمنان بوده ایم بنابراین استکبار جهانی در توطئه های جدید خود نیز با شکست مواجه خواهد شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.