حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » » » روزانه ۱۲۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود

انتقاد نائب رئیس شورای شهر کرج:

روزانه ۱۲۰۰ تن زباله جمع‌آوری می‌شود

نائب رئیس شورای شهر کرج از جمع آوری روزانه ۱۲۰۰ تن زباله از سطح شهر و دفن آن در مرکز دفن حلقه دره خبر داد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: علیرضا رحیمی در حاشیه بازدید از مرکز دفن پسماند حلقه دره‌، اظهار داشت: به حداقل رسیدن دفن زباله از اصلی‌ترین اهداف مدیریت پسماند است.

وی افزود: باری بزرگ از کارهای انجام نگرفته در بحث مدیریت پسماند روی دوش شهر سنگینی می کند.

نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه  اوضاع نابسامان و آشفتگی در مرکز دفن حلقه دره و چرخه نادرست جمع آوری، دفن و آلوده شدن بیش از پیش محیط زیست معضلی است که باید با سرعت به آن رسیدگی شود،بیان کرد: اجرای تک تک حلقه‌های مدیریت پسماند شامل: آموزش و اطلاع رسانی، تفکیک از مبدأ، جانمایی و تهیه و نصب سطل‌های زباله مکانیزه درمحلات، ارتقاء سیستم‌های ریجکت و تفکیک در مقصد، افزایش ظرفیت خط تولید کمپوست، راه اندازی سیستم زباله سوز و در نهایت دفن بهداشتی و مهندسی زباله، ضامن موفقیت ما در این زمینه است.

رحیمی با بیان اینکه چرخه مدیریت زباله، چرخه‌ای بسیار پرهزینه و پردردسر است، تصریح کرد: این چرخه  با  سرمایه ای عظیم به نام محیط زیست در ارتباط است و پرداختن به آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

نائب رئیس شورای شهر کرج، با اشاره به جمع آوری روزانه حدود 1200 تن زباله  در شهر کرج ، ادامه داد:  تولید این کود علاوه بر ایجاد درآمد پایدار برای شهر، می‌تواند به مصرف امور مرتبط با فضای سبز شهری کرج هم برسد که سازمان سیما و منظر می بایست همکاری لازم را داشته باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.