حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » » » اجرای ۲۳۸ پروژه هدیه دولت سیزدهم به مردم البرز

اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز

اجرای ۲۳۸ پروژه هدیه دولت سیزدهم به مردم البرز

اجرای ۲۳۸ پروژه هدیه دولت سیزدهم به مردم البرز اعلام آماده شدن ۲۳۸ پروژه عمرانی ، فرهنگی ، اقتصادی ، آموزشی و ورزشی هفته دولت توسط مجتبی عبداللهی  استاندار البرز از مهم ترین اخباری بود که هفته ای گذشته بر روی خروجی اخبار این استان قرار گرفت.

...

هفته گذشته ( بیست و دوم تا بیست و هشتم مرداد  ) رویدادها و اخبار مهمی در حوزه‌های مختلف از جمله اجتماعی، اقتصادی،فرهنگی و در سیاسی در استان البرز ثبت شد.

 عزم دولت برای رفاه و جلب رضایت مردم جدی است، مجتبی عبداللهی استاندار البرز در شورای معاونان و مدیران کل  استانداری البرزبا بیان این مطلب گفت : اکنون که عزم جدی دولت سیزدهم بر کسب رضایتمندی و ایجاد رفاه مردم است، بایدبه تبع از برنامه های دولت در این مسیر اهتمام ویژه ای داشته باشیم. 
بازدید استاندار البرز از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان البرز به مناسبت روز خبرنگار از دیگر اخبار هفته گذشته این استان بود.

وی در این بازدید با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و پس از آن شهدای زیاد و به نامی را در بخش رسانه داشته ایم، گفت: در این بین  سقوط هواپیمای سی-۱۳۰  در سال ۱۳۸۴ در فرودگاه مهرآباد که به شهادت جمعی از خبرنگاران و  اصحاب رسانه انجامید  از حوادث فراموش ناشدنی است ۲۰درصد از وکلای البرز نسبت به تمدید پروانه های خود اقدام نمی کنند.
وحید نصیری رییس کانون وکلای دادگستری البرز با اشاره به اینکه از یک سو فرهنگ وکالت در کشور و استان وجود ندارد و از سوی دیگر شاهد روی آوردن افراد بی تجربه و غیر متخصص به این شغل هستیم گفت: نداشتن این فرهنگ و نبود کار سبب شده تا ۲۰ درصد از وکلای ما نسبت به پروانه کار خود اقدام نکنند.
برگزاری مراسمی به مناسبت روز خبرنگار به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از دیگر اخباری بود که در هفته گذشته در این استان شاهد انتشار آن بودیم.
حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز و سعید جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سخنرانان این نشست بودند.
مددی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تشکیل شورای حل اختلاف تخصصی ویژه اصحاب رسانه در این استان گفت: تلاش می شود تا به همین منظور افرادی معتمد و صلح یار برای حل این مسایل به کار گرفته شوند و از سوی دستگاه قضایی نیز برای آنها ابلاغی صادر گردد.
جابری انصاری سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات بزرگ خبرنگاران نداشتن امنیت شغلی است که البته دولت سیزدهم در این خصوص در حال برداشتن قدم های بسیاری بوده و اقدامات خوبی نیز تاکنون انجام شده است.
حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی. در بازدید از پایگاه های سنجش نوآموزان استان البرز نیزبا بیان اینکه سنجش یک میلیون و ۶۷۰ هزار نوآموز شور درحال انجام است. 
گفت: برای سنجش نوآموزان ۲ هزار و ۴۲۰ پایگاه اولیه، نیمه تخصصی و سیار دایر شده است.
عملیاتی شدن افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به نقل از علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی را می توان از دیگر اخبار مهم این استان نام برد.
وی در این رابطه گفت: افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  در مرحله عملیاتی شدن است که این امر  سرعت بخشیده شود. 

تقدیر از آزادگان سرافراز هشت سال دفاع مقدس نیز در هفته ای که گذشت به مناسبت بیست و ششم مرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر رادر هفته ای که گذشت در سر خط اخبار این استان قرار گرفت.
عبداللهی استاندار البرز در نشستی که به همین منظور برگزار شد گفت:آزادگان اسطوره صبر و استقامت هستند و عمر خود را برای دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و کشور صرف کردند. 
همچنین برنامه ریزی برای اربعین حسینی از دیگر مطالب هفته گذشته بود که عبداللهی به همین منظور نشستی برگزار که در آن عنوان کرده بود باید برای بازگشت زائران اربعین حسینی(ع) با برنامه ریزی منسجم،امکانات لازم پیش بینی شود. 
شناسایی عام تیراندازی به مدیر سازمان میوه و تره بار شهرداری کرج که مورد سوقصد قرار گرفته بود نیز بر روی خروجی خبرگزاری شاهد انتشار آن بودیم.

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز در این رابطه عنوان کرد: در پی تیراندازی شب گذشته به مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی  شهرداری کرج  ، دستور ویژه برای شناسایی عامل این  تیر اندازی صادر که فرد 
مورد نظر در کمتر از ۲۴ ساعت توسط عوامل پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان شناسایی شده است .
البرز هنوز در وضعیت هشداری کروناُ 
دکتر شهرام صیادی رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد: وضعیت ابتلا و مرگ و میرهای کرونایی در استان هشداری است و شمار بستری ها روزانه در کانال بین ۳۰ تا ۵۰ نفر است. 
اما مهمترین خبر این استان در هفته ای که گذشت نشست استاندار البرز با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار بود .
عبداللهی در این نشست به هدیه دولت مردمی سیزدهم به البرزی ها در هفته دولت اشاره کرد و گفت:۲۳۸ پروژه دولتی و خصوصی با اعتباری حدود ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و اشتغالزایی برای حدود ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در هفته دولت در این استان به بهره برداری می رسد. 
اقتدار امروز میهن اسلامی مدیون صبر آزادگان در شکنجه گاه های رژیم بعث است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۳ تکاور ولایت ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه من بر پیشانی شما آزادگان بوسه می زنم،امیر سرتیپ دوم اکبرنجفی گفت: اقتدار امروز میهن اسلامی ما نتیجه اقتدار، صبر و رشادت شما آزادگان در شکنجه گاه های مخوف رژیم بعث عراق است. 

شعبه حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه در البرز  راه اندازی شد
شعبه حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز راه اندازی شد.

اخرین مطلب البرز در هفته ای که گذشت برگزاری خطبه های نماز جمعه کرج به امامت آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج بود.
وی در بخشی از خطبه های خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نقش و جایگاه مسجد در جامعه اسلامی گفت: انتظار می رود در شرایط کنونی مساجدپایگاه انسان سازی و بصیرت افزایی در جامعه برای ایجاد تمدن اسلامی باشند.  
البرز که به دلیل مهاجرپذیری و وجود اقوام مختلف «ایران کوچک» لقب گرفته است، سال ۱۳۸۹ با مساحت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر و جمعیتی حدود سه میلیون نفر به عنوان سی و یکمین استان کشور شناخته شد.
این استان مهاجرپذیر با داشتن ۶ شهرستان طالقان، ساوجبلاغ، نظرآباد، اشتهارد، کرج و فردیس در کنار پایتخت ایران قرار گرفته و روزانه ۳۰۰ هزار نفر از آن به تهران در حال تردد هستند.
هر چند البرز از نظر مساحت کوچکترین استان کشور محسوب می شود اما جاذبه های طبیعی و تاریخی آن به خصوص جاده کرج – چالوس که به دروازه بهشت شمال ایران مشهور است، سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود می کشاند.
این استان یک هزار و ۴۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی دارد و ۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های آن است.
فعالیت بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی و ۱۵۰ برند (الگو) در البرز، این استان را به یکی از قطب های صنعت و تولید در کشور تبدیل کرده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.