حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » حضرت زهرا قدرت نرم جمهوری اسلامی

حضرت زهرا قدرت نرم جمهوری اسلامی

کاوش نیوز-محمد دیلم کتولی، در تعریف « قدرت نرم » گفته شده « هر آنچه به استحکام درونی نظام کمک کرده و در برابر توان دشمن قدرت بازدارندگی ایجاد نماید» با این تعریف و وجود ساختاری موجود در ذات حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا ( سلام الله علیها) این وجود اقدس از جمله عوامل قدرت نرم پیروان پدر بزرگوارش و همسر والامقامش است.
برای درک کارکرد این عامل سراغ تاریخچه حمایت این وجود نازنین از آرمانهای پدر بزرگوارش و دفاع از حریم ولایت و مرزهای اعتقادی اش بود .
⏪نخستین مرز وحریم قابل دفاع برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) پدر بزرگوارش پیامبر اعظم (ص)بود که شدت مراقبت و دفاع از این حریم به حدی بود که لقب ام ابیها ( مادر پدرش)به ایشان اعطا شد. هرگاه سختی و مرارت و اذیت و آزاری به ساحت مقدس پیامبر اسلام( ص) وارد می شد،زهرای مرضیه(ص) آن حضرت را تیمار کرده و با دست های کودکانه اش نوازش می کرد .
⏪دومین مرز و حریم قابل دفاع و فداکاری فاطمه زهرا (س)خانه و خانواده و طرف اولی ، آقای خانه که از طرف رسول خدا ، ولی ، مولی و خلیفه و امیرالمومنین لقب گرفته اند .
حضرت زهرا نه به عنوان همسر که به عنوان مرید و پیرو این مولی خودش را وقف خدمت به این شوهر مجاهد ، رزمنده ، خدمتکار مردم و یار فقیران و مستضعفین کرده و هرگز در مقابل این مولی موضع نگرفت ، هرگز خطابی به جز آقای من و مولای من نگفت و چنان بود که خدایش به او فرمان داده و پیامبرش از او خواسته بود .
⏪سومین مرز وحریم اعتقادی قابل دفاع حضرت زهرا (س)حاکمیت اسلامی بود حاکمیتی که در خانه محقر او شکل گرفته و تا اقصی نقاط جهان کشیده شد. نظر به این معامله شیرینی که فاطمه زهرا (س) با خدای خودش کرده و وعده های خدا را باور داشت پاداش بزرگی نیز دریافت کرد .
⏪ نخستین پاداش بزرگی که حضرت زهرا از خداوندخودش و طرف معامله اش دریافت کرد « الگو شدن » برای تمامی زنان و مردان عالم بود و همان طور که « ولکم فی رسول الله اسوه حسنه » حضرت فاطمه نیز« اسوه حسنه » زنان و دختران و مردان غیور و مجاهد دنیا گردید .
⏪دومین هدیه خداوند متعال به حضرت زهرا(س) ملجأ و پناهگاه و نجات بخش شدن نام ایشان در دنیا و آخرت بود . در روایتی از امیرالمومنین( ع) و سایر ائمه اطهار نقل شده که « ما ، در زمان های عصر و حرج و درماندگی ، به فاطمه زهرا متوسل شده و از او حاجت می گیریم .
در نقل قولی از مقام معظم رهبری آمده  که« من حاجت های سالیانه ام را در فاطمیه از حضرت زهرا درخواست می کنم »
«سردار دلها ، سید شهیدان مقاومت » در سخنرانی مشهور خود در جمع خانواده شهدا غواص گفتند :« ما در جبهه ها وقتی هیچ پناهی نداشتیم به دامن حضرت زهرا پناه میبردیم و هیچ ملجایی جز صدیقه کبری نداشتیم.»
ایشان در ادامه با حالتی سوزناک می گفت :« در عملیات «والفجر۸» وقتی چشم‌مان به آب‌های پرطوفان،خشمگین و ترسناک «اروند» افتاد، آن‌جا هیچ نامی آشناتر از نام حضرت زهرا (س) نداشتیم؛ بنابراین در کنار «اروند» ایشان را در تلألؤ اشک‌های غریبانه و مظلومانه بسیجی‌ها صدا زدیم و اروند را با «یازهرا (س)» کنترل و از آن عبور کردیم.»
اعجاز نام حضرت زهرا در دوران با شکوه دفاع مقدس داستانی دل انگیز و طولانی است که « شهید سلیمانی » با افتخار می گوید:« وقتی دشمن آتش مسلسل‌ها، خمپاره‌ها و توپ‌های خود را مستانه را بر ساحل باز کرد و جوی‌ هایی از خون به «اروند» روانه شد، آن‌وقت هم همه تدابیر از کار افتاده بود و نامی جز نام حضرت زهرا (س) بر زبان‌ها جاری نمی‌شد.وقتی هم که عراقی‌ها در کنار اروند ایستاده بودند و رزمندگان را با تیر می‌زدند، آن زمان هم سلاح کارگر ما حضرت زهرا (س) بود.»
وی در ادامه خطاب به مادران شهدا خاطرنشان کرده است: « من قدرت و محبت مادری حضرت زهرا(س) را در هور، غرب کانال ماهی، وسط میدان مین دیدم . وقتی شما مادرها نبودید و فرزندان‌تان در خون دست‌وپا می‌زدند، من حضرت زهرا (س) را دیدم.»
✔️با قدرت و قوت می توان گفت : « در شرایطی که دنیای کنونی با تکیه بر قدرت سخت خود ، تزویر و نیرنگ خود ، سیاست های استعماری خود در حال برتری طلبی است ، حضرت زهرا (سلام الله علیها) با تکیه بر تجارب دوران عمر شریف خود و تجربیات نزدیک رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جهاد جبهه مقاومت « عامل قدرت نرم جمهوری اسلامی» است .
باشد که هرچه بیشتر به آن وجود نازنین تمسک و توسل نموده و به سیره پاک و نورانی اش عمل کنیم .


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.