حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » پادتن واکسن فایزر شش ماه بعد از تزریق ناپدید می‌شود

بررسی دو دانشگاه استنفورد و اموری آمریکا؛

پادتن واکسن فایزر شش ماه بعد از تزریق ناپدید می‌شود

یک بررسی نشان می‌دهد پادتن ایجاد شده توسط واکسن ضدکرونای فایزر شش ماه بعد از تزریق آن ناپدید می‌شود.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، یک بررسی نشان می‌دهد پادتن ایجاد شده توسط واکسن ضدکرونای فایزر شش ماه بعد از تزریق آن ناپدید می‌شود.
این بررسی که در دانشگاه استنفورد و اموری صورت گرفته نشان می‌دهد بدن بسیاری از دریافت کنندگان واکسن فایزر شش ماه بعد از دریافت دومین دوز این واکسن دیگر پادتن‌های ناشی از واکسن را که سویه‌های کرونا را خنثی می‌کند تولید نمی‌کند.
محققان نمونه‌های خون ۴۶ فرد سالم را که عمدتا جوان یا میانسال بودند و هر دو دوز واکسن فایزر را تزریق کرده بودند یک بار بعد از تزریق دوز دوم و یک بار هم شش ماه بعد از آن جمع آوری و بررسی کردند.
بالی پولندران از دانشگاه استنفورد و مهول سوتار از دانشگاه اموری گفتند سطح پادتن‌های خنثی کننده واکسن فایزر در ماه هفتم بعد از تزریق دوز دوم حدود ۱۰ برابر کاهش می‌یابد.
آن‌ها گفتند تقریبا در نیمی از این افراد پادتن‌هایی که بتواند مانع از آلودگی ناشی از سویه‌های دلتا، بتا و مو (Mu) شود شش ماه بعد از تزریق دوز دوم دیگر قابل ردیابی نبوده است.
آن‌ها افزودند پادتن‌های خنثی کننده تنها پاسخ دفاعی بدن در برابر ویروس کرونا نیستند، اما محافظت بسیار مهم و حیاتی در برابر این ویروس هستند.
آن‌ها در نتیجه گیری از این بررسی توصیه کردند افراد یک دوز یادآور از واکسن فایزر در حدود ماه‌های ششم یا هفتم بعد از تزریق دوز دوم دریافت کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.