حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » انتقاد دیرهنگام مسعود نیلی از عملکرد همتی در بانک مرکزی!/ رشد نقدینگی در سه سال اخیر می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوبی داشته باشد

انتقاد دیرهنگام مسعود نیلی از عملکرد همتی در بانک مرکزی!/ رشد نقدینگی در سه سال اخیر می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوبی داشته باشدنماگرهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سه سال متوالی ۹۷، ۹۸ و ۹۹ رشد حجم پول بالای ۴۰ درصد بوده. یعنی مؤکدا باید نسبت به هر سیاستی که به نوعی تحریک پولی در آن نهفته است، محتاطانه برخورد کرد.
...
کاوش نیوز، مسعود نیلی مشاور اقتصادی سابق حسن روحانی که خودش یکی از بانیان وضع موجود است، از رشد شدید نقدینگی در سه سال اخیر انتقاد کرد و گفت: فکر می‌کنم اگر مراقبت صورت نگیرد، رشد نقدینگی می‌تواند پیامدهای بسیار نامطلوبی برای ما دربرداشته باشد.
رشد نقدینگی در سال ۹۹ بسیار بالا بوده و تداوم این رشد در سال ۱۴۰۰ خطرناک خواهد بود؛ علاوه‌بر این آمار رشد حجم پول بسیار قابل تامل و البته نگران‌کننده است.
نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سه سال متوالی ۹۷، ۹۸ و ۹۹ رشد حجم پول بالای ۴۰ درصد بوده. یعنی مؤکدا باید نسبت به هر سیاستی که به نوعی تحریک پولی در آن نهفته است، محتاطانه برخورد کرد.
کافی است نگاهی به بودجه ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بیندازید و ببینید چه میزان حقوق کارکنان دولت، اعضای هیات علمی، بازنشستگان و... افزایش پیدا کرده است و این افزایش‌ها نگران کننده است

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.