حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » نشست برجامی شورای امنیت ملی آمریکا

پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه:

نشست برجامی شورای امنیت ملی آمریکا

 نشست برجامی شورای امنیت ملی آمریکاکاخ سفید در اقدامی که نشانه فوریتی است که دولت بایدن احساس می‌کند، جمعه نشستی با حضور کمیته روسای شورای امنیت ملی آمریکا تشکیل می‌دهد.

...

 به گزارش کاوش نیوز، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه اعلام کرد: نشست بلندپایه مقامات شورای امنیت ملی آمریکا درباره برجام امروز برگزار می‌شود. 

منابع آگاه به آکسیوس گفتند کاخ سفید در اقدامی که نشانه فوریتی است که دولت بایدن درخصوص ایران احساس می‌کند، جمعه نشستی با حضور کمیته روسای شورای امنیت ملی با تمرکز بر موضوع هسته‌ای ایران تشکیل می‌دهد.
آکسیوس در گزارشی به قلم هانس نیکولز در پایگاه اینترنتی خود با طرح این سؤال که چرا این موضوع اهمیت دارد نوشت: دولت بایدن هنوز مشغول اصلاح راهبردش درباره نحوه احیای توافق هسته‌ای ایران است که ترامپ سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.
نشست‌های کمیته سران-که در اتاق وضعیت و با حضور وزیران دفاع و خارجه و دیگر اعضای کلیدی امنیت ملی برگزار می‌شود- برای تبادل نظر درباره سیاست در بالاترین سطح، قبل از ارائه پیشنهاد‌ها به رئیس جمهور طراحی شده است.
این نشست‌ها بعد از نشست معاونان همه نهاد‌های امنیت ملی برگزار می‌شود.
جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا چهارشنبه ریاست چنین نشستی را با تمرکز بر موضوع خاورمیانه بر عهده داشت.
یک منبع آگاه گفت: یکی از موضوع‌های اصلی نشست روز جمعه این است که آیا باید برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران قبل از انتخابات ریاست جمهوری ماه ژوئن این کشور تلاش کرد یا تا بعد از انتخابات منتظر ماند.
وزارت دفاع و وزارت خارجه از اظهارنظر در این باره خودداری کردند. سخنگوی شورای امنیت ملی به درخواست برای اظهارنظر در این باره پاسخ نداد.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هم قرار است جمعه با وزیران خارجه انگلیس، آلمان، فرانسه نشستی مجازی برگزار کند که دستور کار آن نشست هم، ایران است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در نشست مطبوعاتی پنجشنبه کاخ سفید به تلاش دیپلماتیک آتی دولت درخصوص ایران اشاره کرد. وی گفت ما با شرکای اروپایی «تعامل فعال داریم. رایزنی‌ها منجر به ایجاد جبهه‌ای واحد درخصوص راهبردمان خواهد شد.»
بایدن در دیدار پنج شنبه خود از وزارت خارجه و نخستین سخنانش درباره سیاست خارجی آمریکا به تلاش هایش برای احیای توافق هسته‌ای ایران اشاره نکرد. بایدن گفت: آمریکا دیگر از عربستان در تهاجم نظامی اش به انصارالله - که از حمایت ایران برخوردار است- در جنگ داخلی یمن حمایت نخواهد کرد. 
دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا پس از خروج از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ تحریم‌ها علیه ایران را بازگرداند و کمپین فشار حداکثری وی، که مایک پمپئو، وزیر خارجه وقت در راس آن قرار داشت، راه افتاد. با این همه، ترامپ نتوانست دیگر اعضای توافق، ازجمله چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آلمان را متقاعد به بازگرداندن تحریم‌ها کند.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.