حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید

واکنش ظریف به اظهارات بلینکن؛

هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبرید

هرگز شکست حداکثری ترامپ را از یاد نبریدوزیر خارجه ایران به اظهارات وزیر خارجه جدید آمریکا مبنی بر شرط بازگشت به برجام واکنش نشان داد.

...

به گزارش کاوش نیوز،محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری به صحبت‌های هفتاد و یکمین وزیر خارجه آمریکا پاسخ داد و به او گوشزد کرد، شکست سیاست فشار حداکثری دولت سابق آمریکا را فراموش نکند

ظریف نوشت: «بررسی واقعیت برای آنتونی بلینکن: ایالات متحده برجام را نقض کرد، از ورود دارو و غذا برای ایرانی‌ها ممانعت کرد، و (ایران را به خاطر) پایبندی به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل در تمام آن دوره نابسامان (دوره دولت ترامپ) تنبیه کرد».

وزیر خارجه ایران افزود: «ایران به برجام پایبند ماند و تنها اقدامات اصلاحی پیش‌بینی شده (در بند ۳۶ برجام) را اتخاذ کرد. خوب حالا چه کسی باید اولین گام را بردارد؟ هرگز شکست حداکثری ترامپ را فراموش نکنید».

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: ما با متحدان خود در مورد توافق طولانی مدت با ایران، گفتگو خواهیم کرد. در صورت بازگشت ایران به توافق هسته‌ای، ما یک تیم تخصصی برای گفت‌وگو درباره بازگشت به این توافق تشکیل می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا افزود: «بایدن بسیار شفاف بوده و اگر ایران به پایبندی کامل از تعهدات برجامی خود بازگردد، آمریکا نیز متقابلا بازخواهد گشت و تا زمانی که ایران به تعهدات خود عمل نکند، ما به توافق هسته‌ای بر نمی‌گردیم».

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا با بیان اینکه «تا رسیدن به توافق با ایران، فاصله زیادی وجود دارد»، افزود: «این توافق می‎‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد یک توافق طولانی‌تر که دیگر مسائل تنش‎‌زا در روابط با ایران را برطرف کند، باشد».


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.