حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » جزئیات دریافت بسته اینترنت رایگان سه ماهه فرهنگیان

جزئیات دریافت بسته اینترنت رایگان سه ماهه فرهنگیان سخنگوی دولت از بسته سه ماهه رایگان فرهنگیان خبر داد.

...

نحوه فعال سازی اینترنت رایگان دانش آموزی

 محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ارایه اینترنت رایگان به دانش‌آموزان اظهار کرد: کارهای اینترنت رایگان برای ارائه آموزش مجازی به دانش‌آموزان از روز گذشته 15 شهریور آغاز شده است و دیشب نیز شرکت ایرانسل اطلاعیه‎‌ای درباره نحوه عملکردش را منتشر کرد و برنامه‌هایش برای اجرای بسته‌های آموزشی به اطلاع مشترکان رساند.

وی ادامه داد: اینترنت رایگان شامل مجموعه سایت‌هایی که از سوی وزارت آموزش‌وپرورش تعیین شده و یک بسته‌ ماهانه برای دانش‌آموزان است نام این بسته را «شاد» می‌گذاریم اما فقط مشمول استفاده از «شاد» نیست.

وزیر ارتباطات و فناوری تصریح کرد:  طی دو سه روز آینده جزئیات ارائه این بسته رایگان و نحوه نام‌نویسی را اعلام می‌کنیم.

آذری جهرمی درباره ارائه بسته‌های اینترنتی رایگان به معلمان نیز توضیح داد: یک معلم در یک کلاس معمولاً دارای 30 تا 40 دانش‌آموز است که مصرف اینترنت برای وی بالا می‌رود؛ بنابراین از فروردین ماه بسته اینترنتی 20 گیگی سه ماهه به آنها ارائه کردیم.

وی تصریح کرد: برای اینترنت معلمان دو اقدام اساسی انجام شد، همه مدارس در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و بنابراین  استفاده از اینترنت در این شبکه رایگان است؛ روز گذشته مصرف اینترنت 5 گیگابیت بود به نسبت آنچه برای آنها در نظر گرفته‌ایم ناچیز بود اما برای روز اول شروع خوبی بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: بسته اینترنتی که فروردین ماه به 600  هزار نفر از معلمان ارائه کردیم را تمدید می‌کنیم که تا آنها هزینه‌ای برای آموزش مجازی پرداخت نکنند.

جزئیات دریافت اینترنت رایگان شاد دانش اموزان

 دانش آموزان و اولیا همچنان در انتظار اعلام زمان دریافت سیم کارت دانش اموزی و اینترنت رایگان برای برنامه شاد مدارس در سال 99-1400 می باشند. مطابق با آخرین اطلاعیه ها:

سیم‌کارت شاد برای دانش ‌آموزان هم اکنون در حال عرضه می باشد که اینترنت ایمن دارد. سوالی که وجود دارد این است که آیا هم اکنون مدارس و دانش آموزان امکان دسترسی به این سیم کارت و اینترنت رایگان را دارند؟

  • 3.5 میلیون دانش آموز بدون اینترنت میباشند و دانش آموزانی که به اینترنت دسترسی دارند، فضای امنی در دنیای مجازی ندارند. همین موضوع باعث نگرانی والدین و مسئولین شده است. بنابراین مسئولین پیگیر امور مربوطه برای دسترسی دانش آموزان کل کشور به اینترنت رایگان و امن دانش آموزی می باشند.
  •  کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد، مطابق آمار آموزش و پرورش، 3.5 میلیون دانش آموز دسترسی به سامانه شاد و فضای مجازی ندارند! آمار مرکز پژوهش های مجلس بیش از این عدد را نشان می دهد.
  • با دو اپراتور تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت رایگان جلساتی برگزار شده است.

** اخیرا وزیر آموزش و پرورش کاهش دو سوم هزینه اینترنت در شاد را به شرح زیر اعلام نموده بود که :

  • با مساعدت وزارت ارتباطات تعرفه اینترنت در سامانه شاد بصورت یک سوم محاسبه خواهد شد.
  • برای اینترنت ایمن با دو اپراتور صحبت شده است و هر دو این روزها سیم‌کارت شاد برای دانش‌آموزان عرضه می‌کنند که اینترنت ایمن دارد.
  • هم اکنون این دو اپراتور ، سیم‌کارت شاد برای دانش ‌آموزان را عرضه می کنند که اینترنت ایمن دارد.

دستور رئیس جمهور برای اینترنت رایگان برای برنامه شاد

رئیس جمهور اعلام نمود، دستور دادم شبکه شاد برای مدارس دولتی و دانش آموزان باید بدون پرداخت هزینه اینترنت باشد. آموزش برای دانش آموزان به معنای واقعی باید رایگان باشد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.