حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » فعالیت بیش از 30 هزار پایگاه تابستانی آماده در بستر فضای مجازی

فعالیت بیش از 30 هزار پایگاه تابستانی آماده در بستر فضای مجازی معاون پرورشی و فرهنگی از فعالیت بیش از30 هزار پایگاه تابستانی آماده در بستر فضای مجازی با رویکرد جدید خبرداد.

 

...

به گزارش کاوش نیوز؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در دورانی که مدارس تعطیل بود با وجود آنکه معلمان، مربیان و مشاوران ما دغدغه آموزش را داشتند و مباحث آموزشی پررنگ‌تر دنبال شد، اظهار کرد: معتقدیم آموزش و پرورش از یکدیگر جدا نیستند و هردو بخشی از فرایند تربیت هستند، در واقع هرکدام کارکردی دارند که در نهایت خروجی آن تربیت است، فعالیت‌های ارزشمندی در این ایام در حوزه پرورشی صورت گرفته است.

 

علیرضا کاظمی فعالیت‌های تربیتی انجام شده را به دو بخشِ قبل و بعد از راه‌اندازی شبکه شاد تقسیم کرد و گفت: از زمان شروع بحران استراتژی‌هایی برای خودمان تعریف کردیم، استراتژی اول ما این بود که تمام مربیان و مشاوران در راستای آگاهی سازی دانش‌آموزان برای مقابله با کرونا کمک کنند.

وی به برگزاری جشنواره دانایی و توانایی که از کف مدارس شروع می‌شود نیز اشاره و اظهار کرد: یک میلیون دانش‌آموز در این جشنواره شرکت می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: موضوع پرورش را موضوع تربیت مترادف درنظر نگیریم، معاونت پرورشی متولی تربیت نیست بلکه همه متولی تربیت هستند. حوزه پرورشی و فرهنگی بخشی از فعالیت‌های فرهنگی را برعهده دارد و ما در کنار معلمان کمک می‌کنیم که برخی آموزه‌های تربیتی در وجود دانش آموزان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه کمک می‌کنیم موقعیت‌های تربیتی برای دانش آموزان فراهم شود، اظهار کرد: اینکه فعالیت‌های حوزه پرورشی را به برگزاری سرود و ... تنزل دهیم، صحیح نیست، در سند تحول بنیادین به خلق موقعیت‌های تربیتی برای تعلیم و تربیت تمام ساحتی اشاره شده است و شعار ما این است که هر دانش آموز حداقل یک نقش و حداقل یک تشکل داشته باشد که در واقع الگوی نهادینه شدن آموزه‌های تربیتی است.

کاظمی در پایان گفت: حدود یک میلیون و 500 هزار دانش آموز عضو کانال‌های مجازی فرهنگی هستند و5000 محتوا توسط مشاوران و دانش آموزان تولید شده است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.