حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » سریال بازی دولت با اعصاب مردم ادامه دارد/ بعد از ادعای بی‌خبری از گرانی بنزین نوبت به شوخی جهرمی با مردم رسید!/ مردم اسباب سرگرمی دولت شده‌اند؟

سریال بازی دولت با اعصاب مردم ادامه دارد/ بعد از ادعای بی‌خبری از گرانی بنزین نوبت به شوخی جهرمی با مردم رسید!/ مردم اسباب سرگرمی دولت شده‌اند؟از فرستادن موجود زنده به فضا در سال 91، به جایی رسیده ایم که در سال 98، وزیر بلندپایه مملکت مانند یک بازیگر پیام‌های بازرگانی نقش ایفا می‌کند

...

رضا صفری: محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از چند روز پیش اعلام کرده بود روز پنجشنبه ۲۱ آذر، برای مردم سورپرایز (شگفتانه) دارد. تا پیش از رسیدن زمان مورد نظر او، حدس‌های مختلفی درباره‌ی این خبر زده شد و همه منتظر خبری غرور آفرین و یا مسرت بخش در حوزه فضای مجازی کشور بودند، تا اینکه وزیر ارتباطات اعلام کرد که خبر خوب وعده داده‌ شده، راه‌اندازی سرویس پست پلاس (انتقال بسته‌های پستی با پهپاد) است.

اما چند نکته که باید در این باره گفته شود:

1. سال هاست که در تمام دنیا، استفاده از پهپاد مرسوم شده است. البته پهپادها در حوزه های گوناگون مانند کشاورزی، خدمات و ... کاربرد دارند، اما این پهپادها در مقایسه با توانایی تولید و به کارگیری پهپادهای پیشرفته و فوق پیشرفته جنگی به دلیل پیچیدگی های فنی و سیستمی آن – که تعداد کمی از کشورهای دنیا از جمله کشورمان به آن رسیده اند -  اصلاً عددی نیستند که بخواهیم آن را سورپرایز بنامیم و مردم را چند روز سرگرم کنیم و وقت شریف آنها را با توییت و نظرخواهی و لایک بازی و ... بگیریم.

2. انتظار مردم از وعده وزیر ارتباطات در خصوص یک خبر بزرگ، این است که او از طرح های ملی کشور در حوزه های گوناگون فناوری اطلاعات و ارتباطات بگوید که سال ها بر زمین مانده و خاک می خورند. در نتیجه این جنجال و شگفتانه جهرمی! چندان به مذاق کاربران شبکه های اجتماعی خوش نیامده است و بعضاً با خشم مردم هم روبرو شده که چرا او با احساسات و هیجانات مردم بازی می کند؟

اما باید به آنها بگوییم اتفاقاً وزیری که نه می تواند سیستم عامل و موتور جستجوی ملی تولید کند، نه می تواند شبکه ملی اطلاعات راه بیندازد و نه می تواند از پیامرسان بومی حمایت کند و به طور کلی فعالیت هایش بیش از آنکه به نفع مردم و کشور باشد، به نفع دیگران و حتی برخی دشمنان کشور است، باید هم قند در دلش آب شود و امثال این اتفاق را برای خود یک سورپرایز بنامد.

3. سؤال اساسی اینجاست که چرا این قدر به عقب برگشته ایم که از فرستادن موجود زنده به فضا در سال 91، به جایی رسیده ایم که در سال 98، وزیر بلندپایه مملکت مانند یک بازیگر پیام های بازرگانی نقش ایفا می کند و آبروی خود را نه برای نمایش یک دستاورد بزرگ ملی، که برای تبلیغ یک وسیله ای گذاشته است که شاید از بعضی اسباب بازی فروشی ها نیز بتوانیم نمونه آن را برای فرزندان خود بخریم!

البته هر چقدر که جلوتر می رویم، بیشتر به این نتیجه می رسیم که شوخی با زندگی مردم، به یکی از سرگرمی های برخی دولتمردان تبدیل شده است. مثلاً دولت فتیله گرانی بنزین را یک شبه بالا کشید و با آرامش و روان مردم و مملکت بازی می کند، اما رئیس جمهور در مورد زمان اجرای گرانی بنزین می گوید: «من هم مثل شما صبح جمعه دیدم قیمت [بنزین] تغییر کرده است! »

دیگر بر ما پوشیده نیست که بخشی از اقدامات وزارت ارتباطات دولت تدبیر و امید به یک وزارت تبلیغات و شوآف تبدیل شده است و وزیر آن نیز به دلیل حضور غیر عادی در فضای مجازی، شبیه سلبریتی ها و شاخ های اینستاگرامی شده که کارشان سرگرم کردن مردم و بیان سخنان سطحی است که بسیاری از اوقات جوابی هم به آنها داده نمی شود و یا اگر هم داده شود در جای دیگری غیر از صفحات آنها است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.