حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » حزب الله طی سه ماه گذشته بیش از ۶۷۰ عملیات اجرا کرده است

دبیر کل حزب الله لبنان ضمن تسلیت به مردم ایران برای حمله تروریستی کرمان اعلام کر: بر اساس یک آمار اجمالی مقاومت اسلامی بیش از ۶۷۰ عملیات طی سه ماه گذشته اجرا کرده است.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز درگذشت محمد یاغی معاون اجرایی سابق حزب الله که مستقیم از شبکه المنار پخش می‌شد گفت: از هشتم اکتبر گذشته در جبهه جنوب در منطقه‌ای به طول یکصد کیلومتر از ناقوره تا مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا با دشمن وارد نبرد شدیم و در گذشته جزئیات و انگیزه‌های آن را اعلام کردیم و تا الآن که بیش از نود روز می‌گذرد همه پایگاه‌های مرزی و تعداد زیادی از مواضع پشت جبهه و تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیست نشین را در واکنش به حملات علیه غیرنظامیان هدف قرار دادیم یا نظامیان را که در این شهرک‌ها موضع گرفته بودند هدف قرار دادیم. بر اساس یک آمار اجمالی مقاومت اسلامی بیش از ۶۷۰ عملیات طی سه ماه گذشته اجرا کرده است. در برخی روز‌ها تا ۲۳ عملیات هم اجرا کردیم، ولی میانگین روزانه حملات حدود شش تا هفت عملیات نظامی بود. در این حملات، ۴۸ موضع و پایگاه مرزی هدف قرار گرفتند به عبارت دیگر از ناقوره تا مزارع شبعا هیچ پایگاهی نماند که چند بار هدف قرار نگرفته باشد. در این مدت پایگاه‌های دشمن هدف ۴۹۴ عملیات قرار گرفتند. مواضع پشت جبهه نیز یازده پایگاه بودند که هدف قرار گرفتند.

 

سید حسن نصر الله شهادت جمعی از هموطنان در کرمان را تسلیت گفت
سید حسن نصر الله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم یاد بود حاج محمد یاغی معاون اجرایی سابق حزب الله شهادت جمعی از هموطنان در کرمان را به مقام معظم رهبری، به ملت ایران، مسئولان و خانواده های شهدا تسلیت گفت.
همه پایگاه های دشمن را در مرزها هدف قرار دادیم
دبیر کل حزب الله لبنان افزود: از هشتم اکتبر گذشته در جبهه جنوب در منطقه‌ای به طول یکصد کیلومتر از ناقوره تا مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا با دشمن وارد نبرد شدیم و در گذشته جزئیات و انگیزه‌های آن را اعلام کردیم و تا الآن که بیش از نود روز می‌گذرد همه پایگاه‌های مرزی و تعداد زیادی از مواضع پشت جبهه و تعداد زیادی از شهرک‌های صهیونیست نشین را در واکنش به حملات علیه غیرنظامیان هدف قرار دادیم یا نظامیان را که در این شهرک‌ها موضع گرفته بودند هدف قرار دادیم. بر اساس یک آمار اجمالی مقاومت اسلامی بیش از ۶۷۰ طی سه ماه گذشته اجرا کرده است. در برخی روز‌ها تا ۲۳ عملیات هم اجرا کردیم، ولی میانگین روزانه حملات حدود شش تا هفت عملیات نظامی بود. در این حملات، ۴۸ موضع و پایگاه مرزی هدف قرار گرفتند به عبارت دیگر از ناقوره تا مزارع شبعا هیچ پایگاهی نماند که چند بار هدف قرار نگرفته باشد. در این مدت پایگاه‌های دشمن هدف ۴۹۴ عملیات قرار گرفتند. مواضع پشت جبهه نیز یازده پایگاه بودند که هدف قرار گرفتند.
آمار تلفات رژیم اشغالگر بسیار بیشتر از چیزی است که اعلام می‌شود
سید حسن نصرالله گفت: نظامیان رژیم اشغالگر در ادامه حملات مقاومت اسلامی لبنان به مواضع آن‌ها در شمال فلسطین اشغالی، از بیم پیشروی نیرو‌های مقاومت به سمت مواضع آن‌ها و تحت کنترل در آوردن این مواضع، به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین گریختند.
نیرو‌های مقاومت اسلامی تعداد زیادی از خودرو‌ها و تجهیزات و تانک‌های رژیم اشغالگر را در طول مرز‌ها منهدم کردند. حملات مقاومت اسلامی دشمن را به شدت دچار فرسایش کرد و دشمن خسارات و تلفات خود را به شدت پنهان می‌کند و سانسور شدیدی درباره اعلام آمار تلفات و خسارات اعمال می‌کند و آمار واقعی را اعلام نمی‌کند.
بسیاری از کارشناسان در فلسطین اشغالی می‌گویند آمار واقعی تلفات سه برابر چیزی است که ارتش اسرائیل تا کنون اعلام کرده است. آمار‌های ارتش رژیم اشغالگر تناقض آمیز است، مثلا ارتش گفته است از هفتم اکتبر تا کنون دو هزار نفر زخمی شده اند، اما پس از آن یک سازمان رسمی رسیدگی به معلولان می‌گوید از ابتدای طوفان الاقصی سه هزار نظامی که دچار معلولیت شده اند به این سازمان معرفی شده اند. وقتی سه هزار نظامی دچار جراحات شدید در حد معلولیت شده اند، تعداد کل زخمی‌ها چقدر است؟
فقط در هشت بیمارستان شمال فلسطین اشغالی وجود بیش از دو هزار زخمی به ثبت رسیده است.
آنچه در جبهه شمال اتفاق افتاد به منزله خفت واقعی برای ارتش رژیم اشغالگر است.
حملات به شمال فلسطین اشغالی برای کاستن از فشار بر مقاومت فلسطین در غزه
دبیر کل حزب الله لبنان در ادامه افزود : از روز اول گفتیم هدف جبهه جنوب اعمال فشار بر دولت رژیم اشغالگر برای توقف تجاوزات علیه غزه و کاستن از فشار بر مقاومت (فلسطین) است.
اسرائیلی‌ها خودشان می‌گویند این رژیم برای نخستین بار کمربندی امنیتی در داخل فلسطین اشغالی به عمق سه تا هفت کیلومتر ایجاد کرد. اشغالگران از این مناطق مهاجرت کردند و نیرو‌ها در حال آماده باش هستند و تردد در این منطقه ممنوع شده و همه چیز متوقف شده است. همه این‌ها به منزله اعمال فشار بر دولت رژیم اشغالگر است.
به شهرک نشینان و اشغالگران که هر روز فریاد می‌کنند و حق هم دارند که فریاد بزنند و بترسند و از دولت بخواهند به لبنان حمله کند یا کار را به شیوه نظامی یکسره کند می‌گویم چنین کاری چه برای شما یا دولت شما اشتباه است و اولین کسی که تاوان چنین تصمیم اشتباهی را می‌پردازد خودتان هستید. اگر واقعا به دنبال راه حل هستید، شهرک نشینان شمال و آن‌هایی که از شمال فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند باید از دولت خود بخواهند تجاوزات به غزه را متوقف کند. هر گزینه دیگری بی فایده خواهد بود و صرفا باعث افزایش مهاجرت و ویرانی می‌شود و هزینه‌های سنگینی خواهد داشت.
 به اذعان صهیونیست‌ها بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مناطق شمالی این رژیم مهاجرت کرده اند
سید حسن نصرالله در ادامه افزود:، اما در نتیجه درگیری‌ها و رعب و وحشتی که در دل ساکنان شهرک‌ها افتاد، بسیاری از افراد از این شهرک‌ها مهاجرت کردند. حتی دشمن به همان عللی که قبلا گفتم اعداد را کم اعلام می‌کرد و صحبت از سی هزار یا چهل هزار نفر می‌کرد بعدا گفتند شصت یا هفتاد هزار نفر و پس از آن بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم اشغالگر) گفت صد هزار نفر و پس از آن مطبوعات آمریکایی به نقل از مسئولان اسرائیلی گفتند تعداد کسانی که از شهرک‌های شمالی مهاجرت کرده اند ۲۳۰ هزار نفر است. یکی از مسئولان شورا‌های شهرک‌ها از رقم سیصد هزار نفر صحبت کرد. مردم مهاجرت کردند، اقتصاد تعطیل شد، گردشگری و صنعت و کشاورزی متوقف شد، شمال هم که منطقه کشاورزی بسیاری مهمی است. همه این‌ها یعنی فشار بر دولت رژیم اشغالگر. مهاجران شهرک‌ها یک یا دو گروه نیستند. آن‌ها در جنگ‌های سابق اسرائیل مهاجرت نمی‌کردند و عادت به این کار نداشتند و فقط در جنگ ژوئیه ۲۰۰۶ مهاجرت کردند. این مهاجرت‌ها و آوارگی‌ها باعث اعمال فشار روحی و روانی و اقتصادی و سیاسی و امنیتی بر دولت رژیم اشغالگر شد و نگرانی‌های حاکم بر مناطق شمالی را نیز باید به آن افزود.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.