حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » مضرات روبالشی های شسته نشده

یک روبالشی، تنها یک هفته پس از شست و شو می‌تواند میزبان سه میلیون باکتری باشد که حدود ۱۷ هزار برابر بیشتر از میانگین باکتری است که روی صندلی توالت فرنگی وجود دارد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از بهداشت نیوز، این تحقیق همچنین تمیزی تشک‌، ملحفه‌ها و روبالشی‌ها را بررسی کرده‌ و عوامل بیماری‌زای بالقوه‌ای که در ملحفه‌ها وجود دارند را تجزیه‌ و تحلیل کرده است.

ترکیبات حساسیت‌زا، انواع قارچ و پوست مرده در کنار کنه‌ و موجودات میکروسکوپی که روی سلول‌های پوست جدا شده از بدن وجود دارند از جمله ذرات آلوده‌ای‌ هستند که روی روبالشی‌ها یافت می‌شوند.
کارشناسان همواره هشدار می‌دهند که روبالشی‌ها باید به‌ طور منظم و بیش از یک‌بار در هفته تعویض شوند.
دکتر «هدلی کینگ» از نویسندگان این گزارش در این باره می‌گوید: هنگامی که به رختخواب می‌روید، ملحفه‌های خود را با سلول‌های مرده پوست، عرق، مواد آرایشی، لوسیون، مو و هر چیز دیگری که در طول روز به شما چسبیده است از جمله گرده گل، موی حیوانات خانگی تا کپک قارچی و ذرات خاک و باکتری و ویروس آلوده می‌کنید.
دکتر هدلی ادامه داد که کنه‌ از عرق و سلول‌های مرده پوست تغذیه می‌کند و زمانی که آن‌ها را به رختخواب می‌برید به تکثیر آن‌ها کمک می‌کنید.
در واقع مطالعات گذشته هم نشان داده بود باکتری‌هایی که عامل بیماری‌ هستند روی ملحفه‌های شسته نشده زندگی می‌کنند.
با وجود هشدارهای پزشکان مبنی بر ضرورت تعویض هرچند روز یک‌بار روبالشی و هر هفته ملحفه‌ها، برخی از افراد یک ماه یا بیشتر برای شستن ملحفه‌های خود صبر می‌کنند.
نظر سنجی موسسه گالوپ در انگلیس نشان داد که تقریبا نیمی از مردان هر چهار ماه یک بار محلفه‌های خود را تعویض می‌کنند.

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.