حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » آنفلوآنزا، کووید و کمبود دارو، سوغات سال نو میلادی برای انگلیسی ها

سه سال پس از آغاز همه گیری گسترده ویروس کرونا، اکنون همچون برخی دیگر از کشور‌ها موج جدیدی از این همه گیری همراه با عفونت‌های ناشی از انفلوانزا، انگلیس را فرا گرفته است.

...

به گزارش کاوش نیوز، کارشناسان برگزاری مراسم سال نو میلادی و گردهمایی‌های بدون محدودیت، استفاده نکردن از ماسک و نشستن دست‌ها از جمله عوامل افزایش ۲۲ درصدی افراد بستری در بیمارستان‌ها می‌دانند.
علاوه بر کووید، اکنون فصل بیمار‌های عفونی دوران زمستان است و شیوع آنفلوانزا، مخملک و برخی دیگر از بیماری‌های عفونی به شلوغی کم سابقه بیمارستان‌های انگلیس به ویژه بخش‌های اورژانس آن‌ها منجر شده است.
کارکنان بیمارستان‌ها بار‌ها با اعتصاب‌ها و دیدار با نمایندگان مجلس، بحرانی بودن شرایط درمان در این کشور را به گوش مقامات رسانده بودند.
سازمان ملی بهداشت و درمان ما در حال فروپاشی است. اتحادیه‌های کارکنان بهداشت و درمان بار‌ها در این باره که جان بیماران و کارکنان بهداشت و درمان به طور جدی در خطره به دولت هشدار دادند، اما تا کنون توجه لازم به این هشدار‌ها نشده است.
دولت انگلیس آمار جدیدی از مبتلایان به کرونا در این کشور ارائه نکرده، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد در هفته گذشته، شمار بیماران مبتلا به آنفلوانزا که در بیمارستان‌های انگلیس بستری بودند، ۷۹ درصد افزایش یافته است. در هفته اخیر به طور متوسط، روزانه ۳ هزار و ۷۴۶ بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان‌های این کشور بستری شدند.
دکتر آدریان بویل (Adrian Boyle)، رئیس دانشکده پزشکی اورژانس انگلیس در این باره می‌گوید: پارسال شمار بیماران جان باخته در بیمارستان ها، بیش از میزان معمول در زمستان‌ها بود و هر هفته ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ بیمار، بیش از میانگین سال‌های قبل از آن، جان باختند. امسال، وضعیت بدتر می‌شود.
شمار بیماران در حالی به سرعت رو به افزایش است که در کنار کمبود انتی بیوتیک‌ها، ذخیره اکسیژن مورد نیاز بیماران هم در برخی بیمارستان‌ها رو به پایان اعلام شده است.
کارشناسان بهداشت و درمان در انگلیس هشدار می‌دهند فقط به علت تاخیر در رسیدگی به موارد اورژانس، هر هفته تا ۵۰۰ بیمار در این کشور جان می‌بازند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.