حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » سوگواری اصلاح‌طلبان برای یک «خسارت محض»

سوگواری اصلاح‌طلبان برای یک «خسارت محض»اصلاح طلبان باز هم انگشت اتهام در ماجرای خروج امریکا از برجام را به سوی ایران نشانه رفته و نوشته‌اند مقصر خروج از برجام عدم التزام ایران به روح برجام بوده است!
...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از جوان، در سالروز خروج یکجانبه امریکا از برجام، رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، ضمن حمله به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران که به زعم آن‌ها ریشه همه مشکلات ایران با غرب است، باز هم انگشت اتهام در ماجرای خروج امریکا از برجام را به سوی ایران نشانه رفته و نوشته‌اند مقصر خروج از برجام عدم التزام ایران به روح برجام بوده است!
اصلاح طلبان با طرح سه پرسش «چرا چنین شد؟» «مقصر آن کیست؟» و «چه درسی باید از آن گرفت؟»، عدم توالی برجام در حوزه‌های دیگر (منطقه‌ای و موشکی) را مورد اشاره قرار داده و همپا با ترامپ ایران را نیز مقصر خروج امریکا از برجام معرفی کرده‌اند.
این رسانه‌ها که گویا پیش فرض آن‌ها نرمالیزاسیون و هضم ایران در جامعه جهانی است، توافق برجام را با این نگاه تحقیر آمیز توصیف کرده و در پاسخ به این سؤال که «چرا چنین شد؟»، فرجام برجام را بن بست توصیف کرده و در توضیح علت آن نوشته‌اند: برجام به معنی پذیرش ذی‌نفع بودن صاحبان قدرت در مسائل جهانی بود و الا چه دلیلی داشت که ایران در یک موضوع کاملاً داخلی با قدرت‌های جهانی مذاکره کند؟ آن‌ها اضافه کرده اند: اگر این کار را درباره مسئله هسته‌ای که کاملاً هم درون کشوری است پذیرفتیم، دلیلی نداشت که نخواهیم آن را درباره سایر موضوعات منطقه‌ای ادامه دهیم؟! حال آنکه آن روز‌ها گشایش‌های اقتصادی ناشی از برجام را حواله می‌کردند. اصلاح طلبان سپس به ادعای درخواست سرمایه‌گذاری در نفت، گاز و واردات خودرو و هواپیما از جانب همه طرف‌های توافق و رد این درخواست‌ها از طرف ایران اشاره کرده‌اند و سپس نتیجه گرفته‌اند «روح برجام که باید تداوم این گفتگو‌ها به مسائل دیگر می‌بود نادیده گرفته شد!» آن‌ها البته به این نکته اساسی اشاره نمی‌کنند که به رغم توافق برجام، امریکا با ایجاد محدودیت‌های پیدا و پنهان مانع از سرمایه‌گذاری کشور‌ها حتی هم پیمانان غربی خود در ایران شد و شرکت‌های غربی را تهدید می‌کردند اگر با ایران وارد سرمایه‌گذاری شوید، تحت تحریم‌های سخت و جریمه‌های سنگین خواهید بود که در این خصوص چند بانک و شرکت اروپایی را نقره داغ کردند. اصلاح‌طلبان این نکته را البته عامدانه سانسور می‌کنند تا به پاسخ بعدی برسند. مقصر ماییم تا زمینه گفتگو با «کدخدا» را توجیه کنند. آن‌ها گرچه امریکا را مقصر اولیه قلمداد می‌کنند، اما تصریح می‌کنند، اگر التزام به منطق و روح برجام را مبنا قرار دهیم، ایران باید منطق برجام را در سایر موضوعات مورد اختلاف ادامه می‌داد، نه‌تن‌ها چنین نکرد، بلکه برجام را وارد بازی‌های سیاسی داخلی خود کرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.