حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نشان منافق سه چيز است : سخن به دروغ بگويد ، از وعده تخلف كند و در امانت خيانت نمايد.


» » افشاگری روحانی چه فایده‌ای دارد؟/ روحانی امید به صندوق رای را از بین برد/ باعث کاهش مشارکت در انتخابات بعد شد

افشاگری روحانی چه فایده‌ای دارد؟/ روحانی امید به صندوق رای را از بین برد/ باعث کاهش مشارکت در انتخابات بعد شدرفتار وي در قبال صندوق رأي باعث شد تا اميد به صندوق رأي از بين برود و حاصل آن را در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته در خرداد 1400 ديديم که در شهرهاي بزرگ از جمله تهران و برخي مراکز استان‌ها تعداد رأي دهندگان تقليل يافته بود.
...

کاوش نیوز: صادق زیباکلام در واکنش به مطالب جدید منتشر شده از سوی حسن روحانی تحت عنوان «افشاگری»، تاکید کرده است که پشت کردن روحانی به صندوق رای بعد از پیروزی در انتخابات سال 96 باعث شد تا آمار مشارکت در انتخابات سال 1400 کاهش یابد.

البته که زیباکلام تقصیر کاهش مشارکت را به درستی متوجه روحانی کرده اما دلیل آن را سکوت روحانی در بیان علل مشکلات دانسته است! اما واقعیت آن است که بخش مهمی از کاهش مشارکت در سال 1400 به سوءعملکرد دولت مدعی تدبیر با رفتارها، رویه ها و خسارت های زیان باری که بر زندگی و معیشت مردم وارد کرد، مربوط می شد.

زیباکلام یک اشتباه دیگر هم داشته است. او پیروزی روحانی در سال 96 را بالاترين رأي بعد از استقرار جمهوري اسلامي دانسته است اما بالاترین رای مربوط به احمدی نژاد در سال 88 با 24 میلیون و 600 هزار رای بود در حالی که روحانی در انتخابات دولت دوازدهم 23 میلیون و 600 هزار رای آورد.

فاجعه عملکرد اعتدالیون و اصلاح طلبان به حدی بود که عبدالناصر همتی که به نمایندگی از اصلاح طلبان و اعتدالیون در صحنه انتخابات دولت سیزدهم حاضر بود، صرفا با 2.5 میلیون رای در جایگاه سوم ایستاد که به اذعان خود زیباکلام این میزان رای تیرخلاص به شقیقه اصلاح طلبان بود.

بخش هایی از یادداشت زباکلام را خواهید خواند:
بعد از انتخابات ارديبهشت 96 آن انتخابات تاريخي که بالاترين رأي را بعد از استقرار جمهوري اسلامي آقاي روحاني آورد يعني 24 ميليون رأي ؛ زمان آن بود که اگر مي‌خواهد چيزي بگويد و موضع‌گيري کند و اگر حرفي بر‌اي گفتن داشت آن زمان بايد مي‌گفت که 24 ميليون رأي پشتوانه مردمي داشت که علي الاغلب اقشار تحصيل‌کرده‌تر جامعه بودند و اميدوار بودند که او بتواند التيامي بر زخم‌هاي پيشين باشد. اما به رغم همه انتظارات و به رغم اينکه بسياري از آن 24ميليون نفر مطمئن نبودند که رأي دادن به روحاني اثر و فايده‌اي دارد و اساسا انتخابات مي‌تواند تغييري به وجود آورد. مع ذلک در دقيقه نود به پاي صندوق‌هاي رأي رفتند به اين اميد که شايد اين انتخابات يعني انتخاب آقاي روحاني بتواند تغييري به وجود آورد. اما واقع مطلب آن است که شش ماه ، يک سال و دو سال گذشت اما متأسفانه انتخاب آقاي روحاني هيچ تغيير، تحول و حرکتي را سبب نشد. به‌رغم اينکه بارها و بارها منتقدان آقاي روحاني از وي خواستند که سخن بگويد با مردم حرف بزند و از مشکلات بگويد اما رئيس‌جمهور سکوت کرد.

سکوتي که 4 سال ادامه پيدا کرد. رفتار وي در قبال صندوق رأي باعث شد تا اميد به صندوق رأي از بين برود و حاصل آن را در انتخابات رياست‌جمهوري سال گذشته در خرداد 1400 ديديم که در شهرهاي بزرگ از جمله تهران و برخي مراکز استان‌ها تعداد رأي دهندگان تقليل يافته بود. اين حاصل پشت کردن آقاي روحاني به صندوق رأي وزارت کشور بود.

اينکه اکنون سينه وي مالامال اسرار است چه فايده‌اي دارد. نوش‌دارو زماني که سهراب بدرود حيات گفته است.‌ اي‌کاش آقاي روحاني به آبرو و حيثيت بسياري از کساني که در انتخابات سال 96 از جان و دل نه براي او بلکه براي کشور و آينده ايران مايه گذاشتند اندکي احترام و ارزش قائل مي‌شد اما نشد. بنابر اين اينکه مطالبي از آقاي روحاني در کتابي بيرون ‌آيد و به قول خودش خواسته باشد افشاگري کند واقعا حکايت همان گزاره ضرب‌المثل معروف انگليسي است که خيلي کم و خيلي دير.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.